Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, February 18, 2016

Ini pun Mukolip....


Kalau kita tanya..
Manjang keje sekolah takde..
Ahad malam kang..
Baru dia kuarkan keje sekolah sebeban..

Hari tu..
Jam dah pukul 8.30 malam...
Tetiba dia baru teringat..
Teacher pesan suruh bawak MAKANAN LAUT DAH MASAK..
Menggagau satu pekan aku mencari udang..

Kadang2 aku dah nak lelap..

MAMI.. CIKGU KATA ESOK KENA BAWAK ANGGUR HIJAU

Hoi!! mana aku nak cari anggur tgh-tgh malam ni?!!

TAKPE MAMI.. jawapan dia..

Kita laa tak sedap hati..
Nanti cikgu kata apa pulak..
Cam kita tak ambik peduli hal anak..

Last2.. kita bagi dia bawak buah Oren..
Pastu cikgu marah dia..
Aku pun rasa marah gak ke cikgu..

Tapi apa nak buat..

Kalau barang2 lukisan lagi kerap...
Time bangun tido nak mandi tu..
Baru lah..

CIKGU NAK KENTANG..
CIKGU NAK TALI..
CIKGU KATA BAWAK LILIN..
CIKGU PESAN BAWAK KOTAK..

Kalep rasa mana mami nak cari pagi2 ni benda-benda tu?!!

TAKPE MAMI!!

MUKOLIP THE COOLEST BOY!!!

Phhheewwwwww!!!

.
.
.



No comments: