Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, September 16, 2014

You Are All Surrounded

Sebenarnya drama ni dah lama siap..
Tapi sebab aku nak review selepas aku tengok..
Jadi lambat laaa sket...


2-2 hero class A...
Lee Sung Gi.. huhuuhuu..
Dia ni tak makan tua betulkan...
Wpun dia mmg muda lagi..
Tapi dalam drama ni dia nmpk sgt muda dari umur dia..
Ni baru betul namanya baby-faced :)

Drama ni genre kepolisian..
Ada comedy gak sket-sket..
Tapi ada satu watak ni..
Memang sangat menyakitkan hati..



Hero ni jadi polis bukan pasal itu cita-cita dia..
Dia jadi polis sebab nak cari..
Kisah sebenar disebalik pembunuhan mak dia..

Mak dia seorang nurse sekolah..
Satu hari dia ternampak satu kes jenayah.
Seseorang telah membunuh pelajar sekolah..
Dan dia satu-satunya saksi kes tersebut..

Tapi sebenarnya pembunuhan mak dia tu..
Takde kena-mengena pun pasal dia jadi saksi..
Ada hal lain disebalik pembunuhan itu..


Mula-mula dia sangka ketua pasukan dia ni yang bersubahat dalam pembunuhan mak dia..
Tapi bila disiasat-siasat.. bukan dia..
Ada satu lagi misteri tentang siapa yg guna nama yg sama dengan ketua dia..

Ketua Pasukan ni pula adalah polis yg bertanggungjawab dalam kes yg mana mak dia kena jadi saksi..
Namun, dia gagal untuk melindungi mak hero dari dibunuh..
Hero pulak hilang sejak dari hari mak dia mati..
Dan akhirnya dia muncul dengan identiti baru..



Heroin mmg ada sorang je dalam drama ni..
Dia dengan hero berasal dari daerah yang sama..
Masa sekolah-sekolah.. depa dua  ni selalu bergaduh..
Sampai laa hari mak hero mati..
Lepas tu dia tak pernah nampak hero lagi..

Bila dia masuk dalam pasukan polis..
Dia cam terasa-rasa cam kenal hero..
Cumanya nama lain..

Ikutkan awal2 depa ni saling tak suka pun..
Tak sangka pulak..
Tiba-tiba hero suka pada heroin..
Aku igtkan heroin yang suka dulu...

Tapi.. drama ni takde laa banyak sangat pasal depa ni..
Wpun gitu tetap sweet and cute :)


Ni watak jahat yang sangat menyakitkan hati..
Nak tau apa kelaku buruk dia..
Kena ler menonton drama ni..

Tapi bukan dia paling jahat..
Ada yang lagi jahat...


Aku memang suka kalau drama-drama penyiasatan ni..
Sebabnya setiap episod akan ada jalan citer yang lain..
Dah episod akhir-akhir..
Baru laa betul2 menumpu pada kes mak hero sahaja..

Oleh itu..
Sapa mahu.. sila la order ;)




1 comment:

Min Aina Ila Aina said...

Dok tunggu review drama ni nak buat bekalan kala berpantang. Nanti saya pm di fb ye kak.