Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, January 22, 2013

Missing You



Genre melodrama..
Aku dah tengok sikit-sikit masa proses drama ni..
Satu je kurang gemor..
Hero baik dengan hero jahat..
2-2 hero kegemaran aku :)

Cari laa hero jahat yang muka buruk..
Takde laa aku berbelah bagi nak sokong sapa..


Drama ni bermula dari zaman hero dengan heroin sekolah menengah..
Yang si heroin ni adalah mangsa buli kat sekolah..
Puncanya sebab dia adalah anak seorang pembunuh..

Hero ni pulak..
Mesti laa bertindak sebagai hero pelindung..
Dia laa yang selalu tolong heroin ni bila dia kena buli..

Akhirnya mereka saling jatuh cinta..
Namun, disebabkan satu insiden yang sangat tragik..
Mereka terpisah..

Masa time ni..
Hero jahat tu ada jugak..
Depa ni seolah2 trauma masa kanak-kanak..
Dibawa ke kehidupan masa depan..


Selepas beberapa tahun..
Heroin dah jadi pereka fesyen..
Wpun dia dah ada boyfriend..
Dia yakin yang dia akan jumpa balik dengan hero..

Wpun dia dah berjaya dalam hidup..
Tapi kehidupannya masih dibayangi kisah silam..
Kisah dia kena buli.. kisah ayah dia pembunuh.. pasal bekas bf yg hilang...


Ni hero..
Anak seorang hartawan kongsi gelap..
Bila besar..
Dia adalah seorang detektif..
Tak pernah putus asa mencari cinta pertama dia..

Tapi, bila dah jumpa.. heroin dah ada balak..


Ni hero jahat..
Dia ni laa pakwe heroin..
Dia ni ada simpan dendam pada hero..
Atas sebab masalah antara ayah hero dengan mak dia..



Citer depa bertiga ni mula masa depa umur 15 tahun..
Mak hero jahat.. adalah perempuan simpanan ayah hero..
Lepas tu.. mak hero jahat merancang satu penculikkan..
Dia culik hero dan heroin..
Tujuannya untuk dapatnya duit yang banyak dari ayah hero..

Masa tengah kena kidnap tulah depa terpisah..
Hero diberitahu bahawa heroin sudah mati..
Tapi, sebenarnya.. makcik heroin bawa dia ke luar negara..
Ikut family hero jahat..

Lepas 14 tahun.. baru depa balik ke Korea..


Tapi, hero percaya yang heroin masih hidup..
Dan dia tak putus asa mencari..
Yang hero jahat pulak balik Korea mmg nak cari hero..
Dia nak balas dendam atas kematian mak dia..
Mak dia mati kena bunuh dengan ayah hero lepas dia curi duit..

Bila awek dia berpaling kepada musuh dia..
Lagi laa dia bengkek..
Akhirnya dia bertukar menjadi seorang psikopat..

So, nak tengok apa kesudahannya..
Apa lagi.. :)

Stress wei citer ni bila hero hensem jadi jahat!!
.
.
.

 

1 comment:

Adelina said...

takmolah tengok...naik jerawat aku stress.