Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, January 15, 2013

Mari tambah saham..


Assalamualaikum pembaca dan kawan-kawan FB saya yang disayangi..

Di sini..

Dengan penuh rendah diri, saya ingin mengajak kawan-kawan semua menyumbangkan apa adanya pada Anak-anak yatim dan Anak-anak Pelarian Rohingya..



Ada sekumpulan sukarelawan..
Yang mengumpulkan dana untuk beri makan sedap2 pada budak2 ni..
Depa ni ramai..
Kanak2 nyer sahaja ada 160 orang..

So, untuk beri makan seorang..
Lebih kurang RM3.40 diperlukan..

Jumaat ini, iaitu lusa ada pemberian makanan..

So, kalau anda tak boleh nak sumbang ratusan ringgit..
Boleh sumbang puluhan ringgit..
Kalau tak dapat jugak.. sumbang laa ringgit-ringgit..
Tak dapat jugak.. sumbang laaa sen-sen pun diterima..

Kalau 100 orang sumbang 50 sen pun..
Dah dapat RM50.00 :)


Cima ni.. ramai kenal dah kot..
Kalau korang hardcore pendiet cam akak (LAH SANGATTT)
Mesti kenal Cima..

Bagi yang tak kenal takpe..
Dia adalah orang yang boleh dipercayai..

Untuk no. acc dia.. boleh PM dia..
Atau PM aku pun takpe.. nnt aku bagi..

NI CADANGAN... 

Apa kata, masing2 log in ke acc bank masing-masing..
Tengok bape jumlah duit yang ada..

Contoh ada

RM125.34...

Apa kata, dermakan yang RM25.00

Kalau biarkan pun.. bukan boleh bawak kuar pun RM20.00 kat ATM Machine ;)

Cadangan je nih..

Dermalah seikhlas hati anda :)

TAK DAPAT BAGI DUIT, TOLONG SHARE KAT FB PUN DAH OK :)

Dari Hakim bin Hizam r.a katanya: 

”Tangan yang di atas (tangan yang memberi) lebih baik dari tangan yang di bawah (tangan yang menerima atau meminta). Maka kerana itu mulakanlah memberi kepada keluargamu. Sebaik-baik sedekah ialah ketika kaya. Sesiapa yang memohon dipelihara (agar ia tidak sampai meminta-minta) Allah akan memeliharanya dan sesiapa yang memohon dicukupkan (agar ia tidak bergantung selain kepada Allah) Allah akan mencukupkannya.” (al-Bukhari)
.
.
.

1 comment:

ainmamasyahmi said...

salam kak..
boleh tlg emel no account x kat zacherynaz@yahoo.com

emel ni xyah publish pn xpe..
sy try pm cima al saadi..
tp fb bg msg kene add friend dulu baru leh pm..
cr button add friend x jumpe pn..

thanks ye kak..