Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, January 27, 2013

Tak nak kalah..


Tetiba mood papa ada baek..
Selalunya kalau cuti lama camni..
Dia lebih suka mengeram di rumah..
Kebetulan ada adik kawan kahwin kat Lumut..
So, dia bawak laa kami bersama pergi..

Lepas kenduri kahwin yg diadakan di DMotel Batik..
Bagi laa bebudak berdua ni mandi laut sekejap..
Dah alang2 kat Teluk Batik tu kan..
Apsal Kalep tak pakai suar?
Sebab aku malas nak kelebet pasir masuk dalam suar jeans dia..
Redho jelah mandi pakai spender..

Lepas tu meround kat Pekan Lumut perabih duit..
Pastu makan laksa kat depan Waterfront..
Igtkan pastu balik ler terus..
Sebab dah dekat kul 6.00 petang..
Tetiba Papa cakap..
Kita makan ikan bakar dulu baru balik..

YES!!! I like makan ikan bakar.. :)

So, g ler Medan Ikan Bakar Teluk Muroh tu..
Masa tu dalam kul 7.00 baru..
Tapi dah penuh orang makan..
Order Siakap 3 Rasa, Sotong tepung, Udang butter,  Sup cendawan + kerang rebus..
Air oren sejag..

Takde laa lama sangat menunggu..
Dalam 20 minit gitu smpi ler makanan..
Tengah2 makan tu..
Belakang meja kamiorang ada satu family duduk..
Gaya cam orang ado-ado la..
Anak2 dia pun cakap bercampur baur..
Kejap cakap melayu.. kejap cakap omputeh..
Tak kisah la tu.. depa tak kacau org pun..

Depa pun sembang2 laa sementara tunggu makanan..
Anak-anak dia tanya.. parent dia jawab..
Dengan penuh berhemah lak tu..
Sejuk hati dengar.. jauh beza aku bercakap dgn anak2 aku :)

Sekali..
Anak dia yg umur lebih kurang 10 tahun tanya..

APA ITU SOLAT DIPERMUDAHKAN?

Mak dengan ayah dia selang2 bagi pencerahan..
Apa itu jamak.. qasar.. sembahyang apa yg digabungkan..
Serba lengkap laa kiranya..

Kami meja sebelah ni tumpang dengar la sama :)

Sekali tu..
Anak PELAT aku bersuara pulak..

MAMI, KIAMAT TU MACAMANA?!!


Hamboih soalan ko..
Hampir bersembur butter prawn ngn sotong goreng tepung yg aku kunyah sama-sama..

:))

Tak sempat aku nak jawab..
Dia sendiri yang bagi jawapan balik..
Ustazah dia yang cerita ler tu..
.
.
.

7 comments:

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Hehehe.... bijak khaleef....

Gorjes Ke?? said...

kahkahkah berguling guling gelakkk, mmg takmo kalah!

kakngah said...

kahkahkah!! tersembur ayaq liur aku..
ai lef kalep.

Adelina said...

Ingat pasal apelah...rupanya...huargh3x!!! bijak2.

I want to lose weight said...

Soalan paling power lak tu dia bagi :))

I want to lose weight said...

Papa dia meneruskan kunyahan tanpa toleh kiri kanan..

takut jadi mangsa ler tuh :))

Min Aina Ila Aina said...

bagus, topik sama dengan meja sebelah..kerohanian di restoran ikan bakar.hehe