Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, January 21, 2013

Jiwa Kacau edisi esok gaji...



Lama dah jiwa aku tak kacaukan..
Ni sejak dua tiga menjak..
Dalam purse ada kurang RM20.00..
Mula dah jiwa meresah balik..
Nak pulak 3 hari lepas.. line celcom aku kena bar..
Bil dah cecah credit limit...

Duit bahan bakar mgu lepas ada laa dalam 4 rat..
Bahan mentah pulak habis..
Nak beli bahan mentah..
Tak boleh takat 2-3 pek.. rege mahal..
Kena beli kurang-kurang 10 pek..
1 pek = RM81.00
10 pek = darab laa sndr..
Kalau beli sikit.. regenya ialah RM98.00 sepek..
Banyak tu beza rege runcit dengan rege borong...


Eh, apsalkan..
Skang ni kat FB ramai sangat suka buat status tergantung..
Musim ke hape..
Buat aku mensirap bandung je tau..
Apa laa salahnya buat status penuh2 biar jelas..

Contoh..

MALAM INI TIDO SPITAL

Apa salahnya taip..

KENA GIGIT LIPAS RAMBUT PACAK, MALAM INI TIDO SPITAL

Jadi tak payah laa aku yang berjiwa kacau sokmo ni tertanya-tanya..
Nak tanya kat ruangan komen tu kang..
Nampak sangat semangat kepochi aku tu..
Tak tanya.. nampak tak ambik berat pulak..

Lepas tu..
Dah berderet orang komen kat bawah..
Bukan nak dijawabnya pulak tuh..
Senyap je..

Last2 tetiba esok kuar status lain..

TENGAH BERJIMBA DI PEKAN TG MALIM..

Abih apa citer katil hospital semalam tuh?

Bila ada org query balik (wah.. cam wat claim pulak)

BIAR LA MENJADI RAHSIA HIDUP AKU..

Kita pun..

Boleh jawab Ooo ye ke... OK..

Dalam hati?!!!

Wah.. panjang pulak edisi jiwa kacau duit tak dak aku ni..
Ntah2 aku pun pernah buat gak status camni :))

Akhir kata..

Itukan wall FB dia.. suka dia laa kan..
Kalau tak suka... UNFRIEND! :)
.
.
.

4 comments:

A D I A said...

haha tergelak baca entry ni. mmg setengah orang suka buat status terkezut-tapi-tergantung-pastu-tanak-jawab gitu kan. ingat apaaa?

meera said...

Jiwa kacau pun... Mampu lagi buat org trsnyum, sronok bila bc blog ni..

asYDhia said...

hahaha...mmg adat sekarang nak penuhkan kotak komen tu ngan byk2 komen kot...biar nampak famous gitu hehe

dilot said...

hahahhah sengal a kak zel.. biaq pi la ngan FB dia.. meh kita tweet2 jek lagik besh