Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, June 17, 2013

When A Man Falls In Love


Emosi mak tengok drama ni tau...
Heroinnya takde laa lawa sangat..
Pastu perangai pun takde laa semenggah sangat..
Yang sampai dua hero nak ke dia..

Nak2 hero utama..

HELLO MACHO!! BUNGA BUKAN SEKUNTUM!!

Sampai kekadang aku naik tak faham..
Apa yang best sangat heroin tu..


Hero.. dah tentu laa yang paling kanan tu...
Dia ni dulu gangster.. ah long..
Sampai laa satu masa..
Dia berjaya buka syarikat kewangan berlesen..
Kiranya dah jadi seorang jutawan..

Heroin tu pulak..
Dulu dia dan keluarga pernah jadi mangsa lelaki ni..
Time zaman-zaman dia jadi ketua gangster dulu..

Tapi dia ni gangster baik..
Pasalnya dia berkenan kat pompuan ni..
Semua perbelanjaan pompuan ni belajar..
Dia yang tanggung..

Sama juga dengan 2nd hero..
Dia adik kepada kawan baik hero..
Dan.. pelajaran dia juga di tanggung oleh hero..

 

Ni 2nd hero...
Habis belajar.. dia keje dengan hero..
Dia ni sebenarnya lama dah kenal heroin..
Tapi masa dulu tak sempat nak bercinta..
Bila jumpa balik..
Depa berhubungan dalam tak sedar..

Heroin pulak time tu dah jadi makwe kepada hero..
Dah nak kahwin pun..
Makin lama makin lama..
Dia rasa takde keserasian dengan hero..
Dan mula beralih arah kepada 2nd hero...

Abang 2nd hero ni..
Dia keje dah lama dengan hero..
Adalah beberapa rahsia keluarga yang hanya depa ni yg tahu..

Adalah twist2 sket pasal hal ni..
Katanya.. abang 2nd hero ni masuk penjara..
Sebab nak selamatkan hero dari meringkuk dalam penjara..


Muka heroin ni mmg sepanjang masa kelat gini..
Cam serabut 24 jam..
Padahal nak pilih 1 antara 2 je..

Hero.. berumur sket.. kaya raya.. dia banyak makan budi...
2nd hero... muda.. baru mula keje... suka sama suka..


Akhirnya...
Heroin dengan 2nd hero ni kantoi jugak dengan hero..

Lepas mencurang..
2nd hero tersalah sarung baju..
Pi ambik baju hero..

Heroin memang tinggal dengan hero..

Masa dia naik marah ni..
Hero terlepas cakap pada org suruhan dia..
Yang dia kalau boleh nak heroin ni MATI..

Yang org suruhan dia tu pulak ambik serius (abg 2nd hero)
Maka, dia pi langgar lari heroin..
Nasib baik heroin tak mati..
Tapi dia lumpuh..
Pastu dia pura2 hilang ingatan sbb nak selamatkan 2nd hero..


Nak last2 tu..
Tetiba hero ni sndr takmo kat heroin dah..
Aku cam.. clap clap clap..
Hero siap nak kahwin dengan kawan lama dia..

Tup2....

Nak tau apa sudahnya..
Kena tengok sndr drama penuh emosi ni..

Adakah hero dapat balik heroin?
Adakah dia kahwin dengan kawan lama dia?
2nd hero kah yang dapat heroin?

Apa-apa pun.. drama ni BEST!!!!
.
.
.







No comments: