Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, June 17, 2013

Jiwa Kacau - Edisi Saga 1.6


Tetiba berkobar2 aku nak tukar kereta..
Pasalnya..
Wira Baju Hitam tu sejak akhir2 ni..
Makin banyak pe'el..
Makin mengarut2 aku rasa..
Sekali pergi bengkel..
Bak tidak.. RM500.00 melayang..

Sabtu lepas dah servis radiator..
Tukar hape ntah aku tak tau sbb MIJ pergi sorang..

Hari ni.. tukar paip hape ntah..
Pastu gasket lak terbakar..
Tukar jugak..

Belum sudah lagi tu..
Handbrake lekat..
Absober dah keras..
Wiring lampu dah jahanam..
Compressor air cond tungggu masa nak kojol..
Cermin depan je leh bukak..



Asalnya pi Proton Edar..
Nak tengok Saga SV yang murah tu..
Tetiba hati terpaut pada yang lain..

Merah Saga CVT 1.6 mengganggu fikiran..

Terus mintak salesperson tu kirakan Wira aku tu bape leh tolak..


12K sahaja..

Tolak hutang kat bank ada dalam 5.5K lagi..
Tambah sket lagi duit saving ke hape..
Leh laa letak muka dalam 7K-8K

Mengikut kiraanya..

Muka 7K dengan interest 2.9%..
Lebih kurang sebulan RM500.00


Pastu kesian pulak tengok Saga SV tu..
Maka aku suh dia kirakan sekali..
Kira yang paling mahal..

Untuk muka 7K..
RM350.00 sebulan..


Balik rumah..
Tak sabar-sabar tunggu MIJ balik keje..
Nak bincang2 laa dengan dia..

Apa pendapat dia?


Pendapat dia...

PAKAI JELAH APA YANG ADA DULU..

PAPA NAK BELI MOTOR!!

k. bai!!!

tulis panjang pun tak guna!!
.
.
.

4 comments:

anyss said...

Assalamualaikum,
Memang kacau jadinya kalau asyik2 tagih duit suh pi woksop kan

Nieza Ishak said...

aku dari tahun lepas, serabut kapla tiba2 keinginan nak berkereta baru ... berminggu2 tdo tak lena.

bila kuarkan proposol gitu gini gitu gini .. pro cons, kata akhir ' jangan nak tambah utang .. keta masih elok lagi'

hakuuuu dah 2-3tahun gatal tangan nak tukor, tak dapat2 jugak walaupun guna duit sendiri jerk pun. haihhhhh.

bertabah la kita zel ... huhuhu

I want to lose weight said...

sama laa.. ni pun yang aku nak jual tu kete aku.. nak beli pun aku jugak..

ni ler nasib syurga di bawah tapak kaki suami :)

Adikchiek said...

Samal lah ngan kita,, mula2 ingat nak ambil axia paling cikang 24k tu,,Gi showroom berkenan SE,, tengok2 kat mudah...berkenan swift lak...last2 sampai sekarang still ngan kancil 660.. Kancil tu lak umur dah 10tahun...tunggu turn nak tukar part2 yg perlu ..Kalu ikut hati mampu bayar SE tu,,tapi syang pula nak loan bank banyak2.. Sbb nak kumpul duit beli rumah dulu ..klu saga tu tak berani nak ambil,,member serumah pun ambil saga gak ...baru setahun dah 3x fius terbakar...fius radiator kot klu tak silap yg dia bagi tahu aritu...last week di bagitahu lagi ...

So sekarang kena sabar lagi...tunggu tahun depan kot beli axia yg rega paling cikang tu...radio tak de tuk model tu...tak pe la ..nyanyi sendiri lah dlm kete tu...hu ,hu