Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, December 23, 2013

Secret Love

Mula-mula.. aku tenang drama ni sket2..
Cam cukup2 untuk aku faham nak review je.
Sekali tu melekat terus..
2 hari 2 malam aku marathon drama ni..

Ini bukan drama santai..
Cukup menyesakkan kepala..
Tapi best :)



Ni ler 4 barisan utama pelakon drama ni..
2 yang tengah tu hero dengan heroin..
Kiri kanan mengapit tu hero dan heroin kedua..

Asal-asalnya..
Heroin adalah bercinta dengan hero kedua..
Hero pulak akan berkahwin secara aturan keluarga dengan heroin kedua..



Heroin ni belajar tak tinggi mana..
Tapi pakwe dia belajar tinggi..
2nd hero adalah seorang peguamcara..

Masa dia study.. boleh kata heroin yang tanggung dia belajar..
Pasalnya ayah hero cacat sebab accident..
Dan mak dia tak kerja..

Heroin ni buat 3-4 kerja sehari..
Dan dia sayang sangat dengan pakwe dia..
Sanggup berkorban apa saja..



Hero adalah anak lelaki tunggal pewaris K-Group
Tapi dia tak minat kerja...
Dia ada awek.. yang dia sayang..
Tapi tak berani nak ajak perempuan tu kahwin sebab ayah dia pasti menghalang..
Lagi pun dia dah tahu yang jodoh dia akan diatur..
Untuk kepentingan syarikat..



Heroin jumpa hero masa kerja sebagai pemandu gantian..
Kemudian dia jumpa lagi masa keje kat tol..

Takde apa-apa yang menarik pun masa depa jumpa..

Tapi...

Lepas2 tu bermula laa tragedi antara depa..



Ini ler pemula bagi tragedi dalam drama ni..
Boyfriend heroin.. iaitu peguamcara yang baru masuk kerja dengan kerajaan..
Secara tak sengaja terlanggar seorang perempuan..
Oleh kerana takut kemalangan itu akan effect kerja dia..
Maka, dia tinggalkan perempuan yang tengah nazak tu di tempat kejadian..

Heroin lak tak tau apa-apa..
Sampai laa 2-3 hari lepas tu..
Dia kena tangkap polis..
Atas tuduhan langgar lari..

Masa tu baru dia tahu yang masa accident tu ada langgar orang..
Kebetulan pulak kereta tu atas nama dia..
Memang dia la yang kena tangkap..




Nak jadi ceritanya..
Perempuan yang mati dilanggar tu adalah makwe kepada hero..
Makwe miskin dia tu laa..

Lagi tragis..
Perempuan tu tengah mengandungkan anak hero..

Bila tau heroin yang mengaku langgar..
Hero pun mengamuk sakan..
Hampir je dia nak bunuh heroin..


Lagi yang drama sesangat..
Pakwe kesayangan heroin adalah peguamcara bagi kes ni..
Heroin mati2 tak kasi pakwenya mengaku salah..
Ikutkan dia yang drive..

Heroin rasa sayang sangat jika karier pakwenya terkubur begitu sahaja..

Maka.. dia mengaku bersalah..

Dan dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun..

Dalam penjara baru dia tau yang dia mengandung...
Dan dia lahirkan anak dalam penjara..

Pasal anak dia pun tragis juga.
Nak tau kena tonton sendiri..



Aku lompat terus ke hujung-hujung cerita..

Tau dak.. sudahnya hero dan heroin ni bercinta pulak..
Ni yang jadi syok..
Pasalnya hero memang benci mati pada heroin..

Macamana leh jatuh cinta..

Korang kena tengok sendiri..

:)
.
.
.

2 comments:

Min Aina Ila Aina said...

K dah leh masuk dramalist

geraugebang said...

Memang best...sangat suka heroin...