Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, February 28, 2013

Pretty Boy Next Door


Suka drama ni... :)
Jalan citer biasa-biasa je..
Tapi.. semua cute-cute belaka..


Park Shin Hye jadi heroin...
Dalam drama ni dia adalah seorang yg suka lone ranger..
Sangat jarang keluar rumah..
Dia lebih senang duduk dalam rumah sorang-sorang..
Keje dia sebagai editor freelance, memudahkan dia dok umah sorang2..

Dia ni ada kisah silam yang menyebabkan perangai dia jadi camni..
Dia paling takut jumpa orang..
Masa sekolah dia pernah dibuli oleh kawan baik dia sndr..



Berdepan dengan tingkap rumah dia..
Adalah rumah seorang doktor muda yang hensem...
Dia minat sangat doktor nih..
Oleh kerana dia ada masalah takut jumpa orang..
Maka, dia mengintai kegiatan harian doktor ni..
Guna teropong..
Itu laa keje dia sebaik sahaja bangun tido..
Sampai laa ke malam..
Doktor ni sikit pun tak perasan yang dia kena hendap..

Sayangnya.. si hensem banget ni..
Tak banyak scene & dialog pun..
Harap2 nnt ada drama yang ambik dia jadi hero..



Tiba-tiba muncul hero..
Dia merupakan adik sepupu doktor tersebut..
Asalnya dia ni duduk Spain..
Tapi sebab dia ada misi..
Nak jodohkan kawan baik dia dengan sepupu dia..
Maka, dia balik Korea..

Baru hari pertama dia duduk dengan sepupu hensem dia tu..
Dia dah perasan yang heroin selalu mengendap rumah tu..

Apa lagi.. dia pun jerkah laa heroin..
Tapi lama-lama dia jadi berbaik pulak dengan heroin..
Dan berjaya bawak heroin keluar dari rumah..



Yang ni pulak.. jiran heroin..
Rumah depa sebelah betul2...
Depa dua ni kerja sebagai pereka webtoon..
Kartun dalam web..

Yang kanan tu.. lebih kurang 2nd hero laa...
Lepas webtoon "Zombie Soccer" ditolak..
Kerana dikatakan memplagiat video games yang dicipta oleh hero..
Secara spontan dia dalam idea untuk buat webtoon..
Dengan tajuk Pretty Boy Next Door..
Mengambil ilham dari heroin yang duduk rumah tak keluar-keluar..
Dan hubungan dia dengan jiran-jiran lelaki yang jambu-jambu :)

2nd hero ni suka dekat heroin..
Dari hari pertama dia pindah masuk..
Tapi sebab peel heroin yang suka memencil diri..
Dia takut nak confess perasaan dia tu..



Yang kiri pakai baju hijau tu orang Jepun..
Dia pindah ke Korea untuk belajar masak..
Dia pun jiran heroin jugak..


Aku tak tau lagi camne depa 2 ni boleh bercinta..
Belum sampai ke situ lagi..
Aku baru tengok sampai episod 5..

Lebih kurang.. heroin ni dapat tugasan untuk tulis biografi hero..
Hero nikan orang yang femes jugak..
Oleh sebab dia dah kena halau dari umah sepupu dia..
Maka hero pun menumpang laa kat umah heroin..

Kalau kome pun nak tau apa lagi selanjutnya....

Apa lagi!!
.
.
.




No comments: