Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, February 26, 2013

Si Kenit dan IC Mami...


Jenuh aku dikerjakan budak kenit ni tau...
Dah laa dari awal... dia bukanlah Orang Kena Tuduh..
Membuatkan kerja-kerja mencari menjadi sukar..

Handbag sampai 5 kali bongkar..
1st time aku sedar IC takde tu kat bank..
Dalam bank tu jugak aku terbalik kuangkan handbag tuh..

Pastu smpi umah mak aku bongkar balik..
Tak jumpa jugak..

Pastu selongkar kereta pulak..
Kot2 laa jatuh..

Asal citernya..
Kat Petrosains.. masa nak beli tiket..
Kena tunjuk IC.. MIJ yang pi beli..
Aku bagi kat dia..
Masa dia bagi balik IC tu..
Ada laa pekerja Petrosains tu dok ngusik Hasya..
Dengan satu ular mainan yang dia masukkan tangan dalam tu..
So, ular tu bergerak cam ular betul..

Anak aku apa lagi..
Menggelinyar laa takut!!
Aku tengah dukung dia..
Tak sempat cari purse.. aku sumbat je masuk handbag...

MIJ sampai umah balik keje semlm..
Kereta dia lak aku kerabat cari..
Kot2 laa kan..

Lama-lama sendiri pun dah penat..
Sendiri cakap kat MIJ..

MAMI REDHO DAH.. MEMANG TAKDE REZEKI LA DUIT DVD HARI NI.. DAPAT LEBIH KURANG RM100.00... ESOK NAK PI PERABIH RM100 KAT JPN...

MIJ pun cakap..

Udah laa cari tu..
Nanti Papa bagi separuh... :)


Maka tido laa dengan penuh kerisauan..
Aku bukan risau nak pilihanraya ni..
Aku risau pasal ada nak pergi Sabah bulan depan..
Camne nak pergi kalau takde IC..

Malam tadi tido..
Aku mimpi IC aku ada..
IC tersebut sedang menutup lubang meja..
Meja tu cam meja sekolah... kaler biru tuh..

Bangun2 tu.. aku terus cek FB..
Sebab nak tengok.. kerani aku dulu yg skang ni keje JPN..
Dah balas lum mesej aku..
Nak tau bape lama IC boleh siap..

Lagi menambah risau..
Katanya tak leh siap dalam masa 30 hari..
Lagi kena report polis utk keselamatan..
Pastu denda tu atas budi bicara pegawai kaunter..

Tiba2 Hasya bangun seret beg sekolah dia..
Cam dapat cahaya kebenaran lak aku rasa bila tengok beg dia..
Sebab dia pernah simpan kunci rumah... kunci kereta..
Inhaler abang dia.. minyak Yu Yee.. handphone Papa..

Dan...

Memang IC aku cantik dok ada dalam beg sekolah dia..

-TAMAT-

:)

3 comments:

LiaNa YuSoF said...

hahahaha... hasya hasya... sampai termimpi2 mami awak ye.. nasib baik jumpa.. hehe..

ceywie said...

sebijik macam kes saya. bukan ic tapi hp. jenuh mencari. berhari2 pulak tu. huhuhu..... ada anak kecik memang perkara mcm ni akan berlaku kan.

arinieva said...

hebat hasya. my doter buang kunci kete dlm tong sampah.... huhuu