Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, March 13, 2013

Jeon Woo Chi


Genre Fantasy Action :)
 
Jeon Woo Chi yang membawa maksud The Taoist Wizard..
Sebelum ada tv series ni..
Ada gak filem dengan tajuk yang sama..
Tapi jalan ceritanya lain sket..

Jeon Woo Chi mengisahkan seorang pemuda..
Yang makan ekor Gumiho Fox Bead..
Belah2 Korea ni.. cerita tahyul depa..
Banyak berkisar tentang Gumiho ni..

Lepas makan tu.. dia dapat kuasa luar biasa..
Dengan kuasa ni ler dia jadi hero..


Ni ler hero yang dapat kuasa tu..
Kuasa black magic laa camtu..

Dia ni menyamar 2 watak..
Satu watak tu ala2 playboy..
Suka main perempuan..
Tapi sebenarnya hanya sebagai cover..
Supaya orang tak tahu tentang kuasa dia..

Dia ada misi untuk balas dendam..
Tapi dalam pada tu..
Secara tak sengaja.. walaupun dia rasa menyusahkan..
Dia selalu tolong orang dengan kuasa dia tu...

Lama-lama.. dari penduduk kampung nyampah kat dia..
Depa anggap dia macam hero..



Ni pulak heroin..
Dia ni seorang puteri..
Cucu kepada Hong Gil Dong..
Sapa pernah tengok drama Hong Gil Dong ni..
Tau laaa sapa dia..
Ala2 Robin Hood zaman Joseon laa kononnya..

Dia ni pulak cam terkena sumpahan orang jahat..

Hero  ni pulak ada kawan baik..
Kira 2nd hero laa..
Pak sedara dialah yang jahat tu..
Dia pun suka heroin..
Tapi tentu-tentu je heroin suka pada hero..
Jadinya dia khianat laa depa berdua ni..

Pakcik dia yang jahat tu..
Bercita-cita hendak menguasai Joseon..


Jeon Woo Chi is a classical novel of unknown origin dating to the Joseon era that tells the story of a free-wheeling, mischievous Jeon Woo Chi, who swallowed the gumiho’s fox bead, which gave him powers of Taoist magic. He uses those powers to save the poor, oppressed people and becomes a hero.

Cha Tae Hyun plays the Taoist wizard Jeon Woo chi and Uee plays the role of Hong Moo Yeon who is a princess, the granddaughter of Hong Gil Dong, and the love interest of Jeon Woo Chi. Meanwhile, Lee Hee Joon take the role of Kang Rim, who is Woo chi’s nemesis, the dark Taoist wizard and all-around scary mofo. (Dramabeans)
.
.
.


1 comment:

Farah said...

hehe looks nice!! nanti nak tengok la. salam perkenalan :)) hehe

x
farah