Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, March 18, 2012

UNFRIEND


Sebelum-sebelum ni aku tak kisah pun bab friend-friend ni..
Aku tak pernah unfriend sesapa..
Tapi orang ada unfriend aku..
Maybe dia meluat laa kot dengan aku..
Tak pun pasal aku tak sekufu dengan dia..
Tak pun pasal aku selalu kutuk dia.. OPS!!!

Tapi, sejak2 online pakai HP.. tak pun Tab..
Memang ada sangat2 10-20 friend yg sangat annoying..
Lelebeh lagi yg ada kedai on9..
Paham2 jelah screen kecik ni..
Kalau asyik2 benda yang sama je je kuar..
Lama-lama VENCIK tau..

Aku tak kisah korang nak meniaga..
Tak kisah gak sekali sekala korang Tag aku..
Aku paham laa tu marketing strategy..

Tapi.. jangan laaa melebih-lebih pulak..

Antara kriteria yang akan aku unfriend atau unlike..

1- Meletakkan setiap SATU barangan ke wall.. kalau ada 20 item.. semua main tepek satu persatu.. apa laa salahnya ko hempuk dalam satu album je sudah.. kalau org tu nak beli.. tau ler dia bukak album tu..

2- Men TAG aku benda2 yang bukan-bukan.. contohnya seperti blouse yang giler punya cun.. tapi saiz paling besar yang ada adalah saiz M..

3- Memujuk aku membeli barang2 yang aku tak suka nak beli.. Dan depa sebenarnya tahu aku tak suka serta AKU SUDAH BELI pun sebenarnya.. Cth spt Premium Beautifool.. Herbalife.. Jus Mate 5... Takat produk2 kurus ni tak payah dah laa nak pujuk2 aku hokay..

4- Meletakkan status yang sangat bukan-bukan.. seperti contoh.. Ah, tak yah laa contoh2.. kang ada yang terasa pulak.. tak pasal2 nama aku lak naik kat wall dia.. :))

5- Yang tipu aku.. beli bahan bakar dah aku pos lepas tu TAK BAYAR.. pastu dok anta PM nanti.. nanti.. nanti.. tunggu gaji bulan ni.. gaji bulan depan.. last2 sampai sudah tak bayar.. org2 beraura negatif camni.. aku tak suka dok ada dalam friendlist aku.. pada aku sakit hati tgk status dia.. pi holiday.. makan tu makan ni.. tapi hutang tak bayar.. lebih baik aku unfriend jer.. TAPI AKU TAK HALAL OK DUNIA AKHIRAT SAMPAI KO MINTAK HALAL..
.
.
.

No comments: