Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Saturday, November 2, 2013

Vietnam 2 Part III - Trung Nguyen

Masa 1st time pi Saigon..
Sekali je kot aku cuba kopi Vietnam ni..
Pasalnya aku bukan suka sangat kopi..

Tapi..

Ntah apsal kali ni..
Asyik nak mengopi je keje aku..


Nak2 pulak yang pergi baru ni ada pulak yg jual kopi pakai beskal..
Harga 1 bekas cam air pasar malam tu..
RM3.00..

Rasa sebiji cam kat Starbucks..
Bermula laaa episod aku kejap2 beli kopi..
Kejap2 beli kopi :)

Kira puas hati betul laa kali ni mengopi..

Makan kat kedai Hajah Basiroh tu pun aku order kopi..
Kat situ ada gak jual serbuk kopi..
RM20.00 sebungkus + free pembancuh..


Ni ler kopi paling terkenal kat sana..
Trung Nguyen..
Banyak cafe Trung Nguyen ni sekitar Saigon..
Nak pure punya.. boleh cuba g cafe Trung Nguyen ni..


Aku tak pergi pun..
Just nampak cafe tu on the way nak ke Ben Thant masa naik bas..
Sekitar Ben Thant aku tak perasan pulak ada ke tidak..

Takpe.. kopi rm3.00 tu pun memberikan aku kepuasan maksimum :)
Sampai malam susah tido akibat terlalu banyak minum kopi... :))


Camni cara depa wat kopi..
Pastu aku tgk..
Ada yang campur dengan susu..
Ada gak yang campur dengan Whipping Cream dalam kotak tu..
Hat tu sedap..
Lemak2 berkrim rasa dia..



Kat sana bersepah2 je yang jual serbuk kopi..
Biji kopi pun ada..
Beli timbang pun boleh..
Pastu ada pelbagai perisa..
Ada satu lagi aku rasa..
Vanilla Coffee.. sedap jugak :)



Balik dari Saigon..
On the way nak balik Tg Malim..
Singgah R&R Dengkil..
Tetiba MIJ order kopi ais..
Agaknya pembawakan dari Saigon kot..

Aku pun cakap kat dia..
Kang jangan habiskan..
Aku nak minum sket..

Aku puuunnnn.... tak puas2 lagi mengopi tu..

Aku pun sedut!!

RASA NAK TERJELUAH KAT SITU JUGA!!

Nyesal aku minum... hilang terus aroma kesedapan kopi vietnam :))
.
.
.


1 comment:

AisNy said...

Kalau mengidam nak mengopi.... macam mana.... :)