Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, November 5, 2012

Kalau dah tekak Gumut Tambahan tu....


Tiba-tiba rasa nak cuba semua resepi ala2 western yg tak pernah dimakan..
Mula2 buat lasagna..
Gambar sebelum dibakar adalah seperti di atas..

Org bagi resepi suh bakar 40 minit..
20 minit pertama guna api atas bawah..
20 minit kedua guna api atas sahaja kurangkan sket suhunya..

Aku lak.. setting oven 50 minit..
Pastu g beramas mesra dengan laki sendiri..
Depan tibi tengok 393 smpi laa tiba-tiba...

TING!!!

Adoyai... aku bantai terus atas bawah 40 minit..


Tak gamak nak snap gambar pas jadi..
Wpun tak hitam..
Tapi coklat gula hangus dah jadinya cheese tersebut..

Pasal aku sendiri yg masak..
Aku makan laa jugak..
3 hari baru habis..



Ni kejadian gatal semalam...
Nak wat baked macaroni pulak..
Masak tak hagak2.. smpi sebungkus makaroni dok rebus..

Last2 nya...

Jadi tawar hebor aku punya makaroni..
Maybe sbb makaroni terlalu banyak..
Kuah pula dah jadi terlalu sikit..

Tapi bercita-cita besar..
Siap anta umah mak aku sebekas..
Umah mil aku sebekas..

Pastu tak tanya dah pendapat sedap ke tidak ke... :))


Pastu tengok pulak Ana Suzana wat sherperd pie..
Tergedik pulak...

Pikir-pikir kentang ada 5-6 biji..
Kuah prego ada suku lagi..
Daging banyak..
Cheese pun melambak..

Namun, sebelum nak kupas kentang..

Tetiba terfikir..

Dalam semua yang masak tuh..
Takde satu pun yang menepati selera aku..
Abih tu watpe aku masak lagi..
Sedangkan intipati utama sama je..
Iaitu daging + sos prego + cheese..

Tak tau laa kan kot tekak aku je kot..
Pasal aku tak tau KPI lasagna dan baked macaroni yang sedap..
Sebab aku tak pernah makan lagi..

Namun.. kalau dah tekak kampungan tuh...

Pada sherperd pie.. baik laaa bergedil kentang..
Pada baked macaroni.. baik laaa char kuey teow Kota Malim..
Pada lasagna... baik laa LAKSA..

Kan Kak Kaseh kannnnnnn....
.
.
.

2 comments:

meera said...

Hehhee.. Anyway gud try kak zel.. Lama2 barulah perfect. Lasagna tu nmpk mcm cheese parmesan jek top tu..? Mozzarella cheese lg sesuai kan. I mmg hantu lasagna skali dlm sbulan msti buat.

menn said...

Sy suka gila pasta..tapi kalau kuah dia masam sgt,mmg xleh nak mkn..kalu buat kuah,kena tumis cili sket bg kureng masam..
Tp xleh buat selalu sbb yg mknnya sorang je..huhu