Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, December 30, 2012

Sudah habis bulan yang sibuk..


Sian blog aku nih..
Menjak2 sibuk hari tu..
Nak hapdet seminggu 2-3 kali pun tak dapat..

Namun, 27-30 hb hari tu..
Selesai laa sudah Mesyuarat Tahunan PID 2012..
Maka, abih dah laa minggu2 sibuk bergelumang dengan report..

Kat PD hari tu..
Dok 2 tempat..
Memula dok kat GS villa...
Bilik complimentary je.. so sumbat ramai2 1 apartment..
Kat sini pun kurang la cantiknya..
Dengan tuala hapaknya..
Macam.. tuala yg org ambik pi bawak kat pool..
Pastu depa sidai je terus tak payah basuh..

Hari kedua dan seterusnya..
Pindah pulak..

Igtkan dapat The Corus yang lawa tu..

Rupanya dapat yg belah Apartment..
Gila hazab..
Katil yg aku dapat.. terbenam tido dalam tu..
Spring dah abih keanjalan..

Nak ON econ, kena panjat dulu..
Pastu suhunya 16 je tak leh adjust..


Pemanas air & shower tak leh guna..
So, depa bagi gayung dengan baldi..
Melantak laa aku tido malam dalam peti ais..
Pastu mandi cam mandi tepi telaga..
Dah laa pintu bilik air tak leh kunci..


Ni penapis air yang masuk ke dalam apartment aku tuh..
Hari kedua baru nampak..
Nasib baik aku takde minum air ke hape dalam rumah tu..
Kalau tak, mau keracunan..
Aku ni dah laa perut sensitif..
Asyik nak keracunan je..

Ni sejarah buruk laa selama dok PID..
Tak pernah lagi dapat bilik hazab smpi camni..
Namun, dah free tu layan jelah.. :)
Nyenyak gak aku tido 2 malam kat sini..


Yang best kat sini...
Betul2 tepi laut...
Petang2 boleh layan angin laut bertiup..
Tapi, tak sempat pun nak layan..

Namun, kalau ada anak kecik.. baya2 bawah 12 tahun..
Jangan laa menginap kat sini..
Sebab penghadangnya terlalu rendah..
Paras peha je..

Apa pun.. seronok gak retreat ni..
Sebab dapat jumpa kawan2 lama..
Kenal penjawat2 baru..

Pastu ada sukaneka..
Ada BBQ...

Secara keseluruhannya..
OK laa...
Percutian sambil bekerja tak bawak anak..
Betul2 rest and relax :)
.
.
.

1 comment:

wanita mutalib said...

ye la kak. masa ni la kte betui2 nak rest and relax kan. tapi dalam rest and relax tu, kepala hotak dan hati kat anak-anak juga kan :)

selamat tahun baru kak zel :)

dari saya pembaca tegar :)