Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, January 12, 2016

Anjakan Paradigma


Tajuk tak menahan :))

Sementara wall FB MR tengah diperangi hal2 hantu penanggal..
Meh laaa aku update blog..
Azam tahun ni kan nak wat banyak2 entry..
Biar blog ni menjana Nuffnang lumayan seperti 3-4 tahun lepas..

Okay... berbalik pada tajuk anjakan tadi tu..

Ada ramai customer bahan bakar..
Sudah tidak mempunyai dvd player lagi..
Dah laa takde player..
Komputer ngn laptop pun takde juga..

Hmmmmmm...

Tapi.. mereka ada TV selim!!
Yang boleh cucuk USB Drive..

Oleh itu, mulai 2016..
Akak akan buka order untuk pendrive

Tapi...

Bukan semua drama..
Sebab ada drama-drama HD yang saiznya sangat besar..
1 episod dah makan 1.5G..
Kalau 16 episod.. kena pakai smpi 32G..

Aku hanya akan simpan AVI files untuk drama yang rating tinggi..
Saiz kecik..

Harga..

RM10 untuk satu cerita tak masuk USB dan Pos Laju

Cth:

Customer bagi pendrive 32G..
Nak masukkan 4 drama..
Maka.. total ialah 4 x rm10 + harga pendrive + pos laju RM7

Pendrive aku takde stok tau..
Yang aku ada saiz 8G sahaja..
Itu pun tak banyak.. maklum laa modal besar..

Maka... ada satu cara lagi...

Kat LAZADA kan ada jual pendrive..
Murah2 lak tu...
Korang boleh beli..
Dan addresskan pendrive tu pada aku..
So, dah jimat duit postage..
Sebab kebiasaannya Lazada bagi postage free...
Nanti dah siap transfer.. aku pos ke korang...

Lain cara lagi..

Korang pos pendrive kosong ke aku..
Aku transfer dan pos balik ke korang..
Caj sama.. Rm10 untuk 1 drama + Pos laju

TAPI KESELAMATAN PENDRIVE SEMASA PENGHANTARAN BUKAN TANGGUNGJAWAB AKU..

Kalau pendrive rosak masa aku wat transfer..
Aku ganti..
Tapi kalau rosak masa delivery..
Anggap jelah takde rezeki..

Oleh itu..

Anda ada pilihan sekarang ;)
.
.
.



No comments: