Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Saturday, August 3, 2013

Biskut Cadburry Cheese - version jahanam


Patutnya camni laa lebih kurang rupa dia..
Kemas giler orang ni punya..
Ni aku cilok gambar kat google..

Hat aku punya kat bawah ni..


Ni rupa aku punya..
Aku takde pisau kerat berlengkok-lengkok tu..
So, aku potong ngn pisau yg ada kat umah ni..

Atas cam okay laa..
Untuk orang keras tangan cam aku nikan..

Namun..


Belah bawah hancus!!

Yang paling hitam tu..
Yang aku bakar kali pertama..
Ikut resepinya 140 darjah celcius + 20 minit..
Aku wat 15 minit je.. hancus hitam legam..

Yang tak berapa hitam tu..
Tapi masih kategori hangus..
Aku bakar 120 darjah celcius + 15 minit..
Tak menjadi jugak..

Yang last..
Ada laa dalam 23 ketui je lagi..
Aku bakar 100 darjah celcius + 10 minit..
Baru laa cam okay sket..
Tapi masih tak lawa jugak..

TAPI!!!

Rasa dia sedap yang hamat hokay..
Walaupun yg legam tu..
Rasa pahit telah ditelenggami oleh coklat Cadburry yang sedap :)

RESEPI (untuk 80 ketui)

Bahan A
100g mentega
40g shortening
50g gula icing
1 biji kuning telur
1/2 sudu besar esen vanilla
50g cream cheese

Bahan B
200g tepung gandum
40g tepung jagung

Cara Buat

  1. Pukul bahan A hingga sebati
  2. Masukkan bahan B dan gaul smpi jadi doh
  3. Masukkan dalam peti ais lebih kurang 15 minit
  4. Gelek doh pastu susun coklat (ada yang potong dulu baru buh coklat)
  5. Potong ikut bentuk coklat
  6. Bakar guna API BAWAH shj
    (korang try test cuba laa tgk bape minit & celcius yg OK)
 .
.
.

2 comments:

syarqiah75 said...

usaha tangga kejayaan...pasnih mesti lagi cun biskut ko zel..nnti buleh arr kakju rasa.kakju mmg angkat kaki bab buat beskut nih..mmg dh kena sumpah!

meera said...

Sdapnyer.. Alaa dah ok Sgt tu kak, yg pnting rasa. Mgkin akak ltak dulang tu dkt rak paling bawah kot.. Cuba lagi kak buat sendiri mmg puas.