Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, August 26, 2014

Makan-makan raya di PID

Setiap kali raya..
Zon aku ni wajib buat makan-makan..
Ni tradisi dari zaman takde zon lagi..
Kalau dulu ikut negeri..

Kali ni nak kasi meriah...
Jemput Zon 4 sama..
Selain dari jamuan raya..
Ada laa meeting sesikit..
Sebagai persediaan nak pergi meeting tengah bulan depan..


Kek batik dari Sg Air Tawar...
Masa makan kat PID.. agak keras sket..
Rupanya.. kena tapau balik rumah baru sedap!!

Malam tadi aku makan sorang-sorang..
Memang coklat dah meleleh..
Biskut dah lembut.. terbaik!!


Ni pulak kek Secret Recipe..
Murah rezeki..
Tetiba Nunu nak belanja kami semua kek..
Sempena harijadi dia..
Tak tau apa nama kek ni..
Cam Indulgence.. tp ada almond dalam tu..


Ni tau dah sapa masak..
Confirm aku punya :))

Tapi petainya tak berapa best..
Tak rangup..
Pasalnya aku beli petai siap kupas kat NSK..
Lupa nak pergi pasar pagi Ahad tu..
Pasrah jelah janji ada petai..


Ni pun aku juga...
Sayur campur sempoi..
Tapi cam kurang garam..
Takpe.. sihat tu :)


Ini dari ahli baru Zon 3..
Pengganti Makcik Rehan di PID Rasa..
Dia bawa daging dendeng yang sedap..


Ni pulak pajeri nenas dari Parit...
Kuahnya sedap wei..


Bergedil ayam Sabak Bernam..
Tetiba feeling cam tengah atkins diet pulak..


Ni super best..
Sambal ikan bilis dari anak buah aku..
Selalu dia bawa sebekas tak cukup..
Kali ni dia bawa 4 bekas terus..
Aku ler untung..
Siap ambik semua bawa balik..
Simpan dalam bekas elok2..
Bekukan..
Cukup ni stok sambal untuk 1-2 bulan..


Sambal belacan Kak Zel jugak..
Akukan dekat..
Tuan rumah.. bawa banyak benda laa sket..

Lagi ada rainbow cake.. kek lapis sarawak... buah tembikai..
Air oren.. Teh O panas.. air mineral...

Untuk minum petang pulak..
Aku tempah Laksa d' Pokok...
Goreng pisang.. cucur badak.. kuih udang..

Kesimpulannya...

MELAMPAU KENYANG :))





Ramai tak anak buah aku?..
Tapi ni ada dari Zon 4 jugak..

Bersyukur sangat staff2 dalam Zon aku ni tak banyak kerenah..
Kalau suh buat keje.. buat..
Suh anta report.. anta..
Sangat melegakan..

Akhir kata..

Mak Buah korang mengucapkan Selamat Hari Raya..
Maaf Zahir Batin..

Jumpa pulak tengah bulan ni di Melaka..
.
.
.

No comments: