Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, December 18, 2014

Jiwa Kacau Episod - Dumb and Dumber

Ahad lepas..
MIJ nak pi hantar balik barang2 yg kami pinjam ke rumah ayah dia..
Disebabkan barang2 tersebut agak banyak dan besar2..
Aku suh dia bawa kereta Exora..

Aku pun suh Hasya bgtau Papa dia..
Kat mana kunci Exora tu..

Pastu aku ngn Hasya..
Masuk bilik nenek... on aircond.. berkepap 2 org tido siang...

Tetiba laki aku masuk..

"Mami.. Exora rosak laa.. kunci tak boleh pulas!!"

Arghhh sudah!!

Dah laa orang yang last guna Exora ialah aku..
So, kalau rosak tu.. mmg aku laa kena tuduh..

"Bak sini kunci.. biar mami pulak cuba!!"

MIJ pun bagi..
Aku pulak menojah lubang kunci Exora tu..
Kunci dah betul..
Tapi apsal tak boleh pulas start engine..

Sampai lecah ketiak cuba nak pulas..

Masuk balik rumah..

"Bie.. kunci ni rosak agaknya.. cer ambik kunci spare dalam kete Wira"

MIJ pun akur..

Aku siap pesan...

"Kalau tak boleh juga.. Call jelah orang insurance.. Biar depa tgk apa masalahnya!"

Aku sambung balik baring...
Sambil fikir..
Apa kena kete Exora tu..
Last aku guna tu elok je..
Senang je nak start..


10 minit pastu MIJ masuk bilik..

Aku yang tengah berfikir..
Terperanjat!! Ala-ala terkejut laki masuk bilik malam pertama

MIJ dah menyerongeh....

"Mami.. yang kita rojoh tu.. KUNCI SAGA!!!"

Aku tengok muka dia dalam-dalam..
Dah cam sebulan tak jumpa..
Last-last 2-2 sengih!!

"Dol laa abang ni!!"

"Mami tu laa lagi dungu... nasib baik tak call insurance"

Hahahaha...

Ni betul-betul.. DUMB AND DUMBER

:))
.
.
.

3 comments:

AMIIZAA@Mieja said...

hahhahahhah lawaklah ko zel:)

AMIIZAA@Mieja said...

hahhahahhah lawaklah ko zel:)

Unknown said...

i loike perumpamaan dlm ntry ni.