Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, September 26, 2013

Kepenatan..


Habis dah siri jelajah Selangor..
Skang ni balik PID.. kelebek report pulak..

Minggu ni memang bermula dengan penat..
Isnin.. tak semena-mena kena pi Putrajaya ambik kontrak...
Selasa.. Zon 3 sain kontrak kat PID Tg Malim..
Pastu aku diminta melawat Zon 4 sambil suh depa sain kontrak pulak..

Perjalanan aku bermula dengan PID Hulu Langat..
Bertolak dalam 6.30 pagi dari sini..
Sampai sana dekat kul 9.00 pagi..
Jalan takde laa sesak sangat..
Tapi asyik sesat salah masuk jalan..
Pastu tau jelah kat bandar2 ni..
nak U-Turn kemain jauh..

Lepas tu pergi pulak PID Beranang..
Yang ni tak sesat..
Sebab dulu2 aku pernah pergi pekan Beranang ni..

Lepas tu sambung pulak ke PID Sungai Pelek..
Yang ni agak jauh..
Masuk highway dari Nilai..
Kuar KLIA..
Pastu terus pi LCCT..
Ada hal sket kat Pos Cargo..

Kat Sg Pelek ni..
Aku mmg dah rasa kepenatan maksimum..
Siap ajak mak aku check in Seri Malaysia Bagan Lalang..
Tapi mak aku ajak habiskan jugak..
Sebab ada satu lagi PID..

Maka teruskan juga ke PID Tg Sepat..
Yang ni gila keliling pekan..
Dok masuk Jalan Pasar 3-4 kali..
Tapi tak jugak jumpa PID..

Rupanya jalan ke PID tutup ada kren buat keje..
Kena pusing kot lain..
Jumpa laa jugak..
Tapi penat dah smpi hujung hidung dah..
Rasa cam nak melangkah pun malas..
Dalam kul 5.00 petang..
Siap laa lawatan kesemua PID..
Ikut jadual asal..
Sehari lawat dua PID..
Tapi, disebabkan ada hal mendesak..
Kena settlekan dalam masa 1 hari..

On d way balik ke Klang..
Singgah Banting bawak bebudak ni makan KFC...
Hasya dengan Khaleef aku bawa..
Termasuk mak aku as babysitter...

Hasya susah nak tinggal..
Sian lak Mak Long..
Kat sana dah ada 2 org anak buah MIJ duduk siang malam..
Kang tambah Hasya dah jadi 3 orang..
Dah laa depa suka bergumpal..
So, Hasya bawak.. secara autonya.. nenek kena bawak jugak..
Natijahnya.. Khaleef pun terpaksa ponteng sekolah dah ikut..

Lepas makan KFC..
Bawa kete mata dok terpejam2 mengantuk..
Jam dah dekat kul 7.00 malam..
Last2 tak tahan.. benti kat Caltex.. tido kejap..

Dekat kul 8.00 malam..
Baru sampai kat Palm Groove, Klang..
Tumpang tido umah makcik..
Tak balik Tg Malim..
Sebab next day kena pi KKMM, Putrajaya..

Esok paginya..
Lepas sarapan.. terus desup ke Putrajaya..
Kejap je pun dah setel..
Pi PTPTN pulak.. nak ambik surat perlepasan hutang..

YE ORANG-ORANG SEMUA..
AKU DAH TAKDE HUTANG DENGAN PTPTN!!!

Sempat laa aku merasa 20% tersebut..
Ni next entry laa aku story2..

Balik tu mak aku ajak singgah KUD..
Jenuh laa cari parking yang dekat..
Tak best pun..
Lebih kurang cam MAHA je..
Tak sampai sejam pun kat situ..
Terus ajak mak aku balik..
Lagipun tangan dia dah penuh beli macam2...

(*PADAHAL TAK GAJI LAGI.. TU PASAL JADI TAK BEST)

On d way balik.. tetiba perangai mata terpejam aku buat balik..
Nasib dah dekat dengan jejantas Sg Buloh..
Pi laa lelap mata lagi..

Sampai2 umah dah kul 7.00 malam..
Kunci pulak takde..
Start ni.. kepala aku dah berdenyut cam nak pecah..
Migrain sudah datang..
Yelah.. signal otak dah suh baring atas tilam buka econ kuat2..
Tapi... tak dapat masuk rumah..

OK.. panjang gile kan..
Ni maksudnya..
Kang 4-5 hari laa tak hapdet blog..

:))

-peace-

No comments: