Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, September 12, 2013

Pemanis Semulajadi P3


Sibuk dengan gula..
Tiga hari tak hapdet blog..

Sapa yang friend dengan aku kat FB..
Tau dah kot citer gula ni..

Meh laa aku berkongsi dengan pembaca blog pulak..


Ni dia Pemanis P3..
Benda ni ada pelbagai manfaat lain..
Tapi aku just tumpukan pada DIET sahaja..
Bab-bab kencing manis.. sakit urat sendi sumer tu..
Next time..

Walau apa pun jenis diet dalam dunia ni..
Tapi kalau masih ambik gula..
Minum air manis.. makan kuih sedap..
Melantak kek... desert..  coklat...

Sorry laa nak kurus wei!!

Contohnya aku ni hah..

Diet semua masuk kategori poyo..
Sebab aku tak boleh tinggal manis..
Aku tak boleh tinggal TEH O AIS!!


Hari tu aku cuba gula Stevia Equal..
Tak boleh masuk..
Meremang semua urat esofagus aku..
Bila minum teh o ais + equal stevia..

Ada la kot pakai 2 paket..
Pastu terus masuk gobok rahsia..
Tunggu expired baru buang..
Kurang sket rasa bersalah..

Yang sedap pulak..
Kebanyakkannya ada Aspartam.. ada Saccharine..
Nak tau apa bahayanya.. boleh google..

NAK DIET JANGAN MALAS MENGGOOGLE...



Paling bestnya P3 ni..
Selain daripada 0 Carb..
Rasanya juga lazat tak macam pengganti gula yang lain..
Sebab dia estrak dari tebu hitam..
So, rasanya lebih kurang je cam gula biasa...

Sebotol ada 10ml..
10 ml ni lebih kurang 200-300 titik..
Tengok laa gaya ko memicit tu chenggane..

1 titik cukup untuk 1 mug air..

Memang manis meleting-leting..
So, sebotol ni kalau sehari 2-3 kali bancuh air pun..
Boleh tahan sebulan lebih..

Juga boleh guna untuk masakkan..
Guna wat kek.. wat desert.. wat aiskrim..
Tapi korang kena trial & error laa..
Sebab utk masak.. aku tak pasti bape bacaan titiknya..

Jika minat..
Boleh emel akak melalui emel bahan bakar..
Whatapps pun boleh..

Harga pasaran sebotol = RM43.00 tanpa kos Pos Laju..
Dengan Akak, boleh dapat special punya..

Meh torai meh...
.
.
.

2 comments:

aze rie said...

nak contact camne? no pon x de..

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

No phone saya sebesar badak kat header blog ni :))

0125865752