Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, October 13, 2014

Kalau suami sakit....



Ni topik pagi tadi kat radio Era..
Statistiknya...
57% lelaki mengharapkan simpati dan perhatian bila sakit..
2/3 suka merengek dan merungut..

Lelaki juga menganggap selsema sebagai demam..
Dan sedikit pening kepala sebagai migrain...

Ada penjelasan berkenaan ini..
Sebenarnya ia berpunya dari kromosom XY depa..
Banding dengan perempuan yg ada 2 kromosom XX...
Dalam kromosom X ni la.. ada gen microRNAs dan berhubung kait dengan fungsi imun yang dikeluarkan oleh kromosom X

Itu yang sakit sikit mengadanya lebih :))


Setuju tak?

Memula dulu aku igt lelaki melayu je kot camni perangai..
Rupanya seantero dunia :))

Kalau demam tu..
Ngalahkan dalam pompuan dalam pantang..


Kalau MIJ demam..
Dia memang akan terperap je dalam bilik..
Makan tak nak.. minum tak nak..

Kalau time dia makan ubat..
Kena bawak air masuk smpi dalam bilik..
Sampai ke katil..

Kopekkan ubat..
Letak atas tangan..
Pastu suh dia telan.. sua air..

Bila aku ejek dia manja kalah Kalep..
Tak ngaku :))


Kan.....

Kadang2 aku ni demam..
Nak juga bergulung dalam selimut dari pagi smpi malam..
Wpun MIJ takde laa suruh aku wat apa..
Makanan pun selalu dia akan beli siap..
Tapi takat tu jelah... bab2 keje rumah yang lain..
Tetap aku gak kena setelkan..

Dia mmg tak suruh..
Tapi masalahnya.. dia juga TAK BUAT!!
Sanggup ko demam semgu tak payah basuh kain apa bagai...

Pastu...

Anak-anak depa mmg tak faham yang mami ni sakit..
Nak itu.. nak ini..

Cam Hasya..
Kalau dia berak.. takde sapa boleh cebokkan kalau mami ada..
Mandi pun sama.. mesti nak mami juga..


Aku pernah demam kuat 2 minggu..
Seminggu tu aku bertahan gak duduk kat umah..
Tapi lama-lama tak tahan..

Nama je demam..
Tapi masih kena masak..
Kena basuh kain.. kena sidai baju..

So, penyelesaiannya..
Kemas kain baju.. pindah dok umah mak aku..
Baru laa aku pulak demam cam tengah pantang..
Nasi berhantar sampai ke bilik..
Anak2 tak payah peduli..
MIJ pulak pandai2 laa bawa diri..

Mami..

Aku bergumpal dalam selimut dari pagi smpi malam..
Dari pagi smpi malam.. pagi.. malam.. pagi malam..

Sampai sihat :)
.
.
.


3 comments:

EriN HairudiN said...

aku nk share zel...happened huhu

Min Aina Ila Aina said...

Like!
Kadang-kadang bila ngadu demam rasa nak check dgn termometer je. Betul ke demam. Rupanya baru 37C. Yg

I want to lose weight said...

Hahah... 37 mmg lawak :))