Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, November 24, 2014

Pokok Ros



Pokok bunga ini adalah pokok yang sama dalam entry ini
Tak sangka pulak umurnya panjang smpi 3 tahun lebih..
Sebenarnya pokok ros ni ada gak mati sekali sekala..
Tapi nanti lepas mati 3-4 bulan..
Kuar tunas balik semula..
Berbunga balik..
Tapi tak pernah banyak..
Paling banyak.. 2 kuntum..

Tapi kali ni cam lepas geram pulak..
Berbunga sekali 9 kuntum..
1 kuntum dah takde pasal aku dah petik..

Aku cakap dengan MIJ..
Ni berbunga lebat..
Tanda tak lama lagi  nak mati laa tu :))

Pokok ni mmg tak berjaga..
Takde sapa nak siram hari-hari..
Apatah lagi nak bubuh baja..

Tapi masih boleh mengeluarkan bunga banyak gitu..

Motif nak citer pasal bunga?

Saja nak bagi 1 update pasal dah lama blog ini sunyi sepi ;)
.
.
.

3 comments:

AMIIZAA said...

cantiknya zel......sejuk tgn ko zel....geram tgk bunganya...

Latifah said...

camtik nyer bunga.. bukan main mekar lg...

LatifahFazri

I want to lose weight said...

takde makna tangan aku..
tgn aku ni panas..
tanam rumput pun mati :))

ni tangan MIJ