Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Friday, November 14, 2014

Vietnam 3 Part VI - Pink Saigon 2

Boss 1 dah tutup..
Maka beralih la pula kepada Pink Saigon 2...
Banding dengan Boss 1..
Hotel ni lagi dekat dengan Benh Thant..
Juga dekat dengan Kedai Makan Basiroh..


Nak nginap hotel ni kena booking awal..
Online ke.. atau pesan kawan...
Sebabnya kalau walk in..
Memang takkan dapat bilik..

Hari tu sebelum balik..
Aku saja laa tanya..
Bulan berapa yang kosong..
Receiptionist tu bagitau..

Ikutkan dah fully booked smpi July 2015..

Tapi kalau book melalui Agoda..
Boleh tu dapat bilik..


Ni lobi...
Luas ler banding dengan Boss 1...


Ni bilik...
Ada yang bertingkap..
Ada yang cam duduk dalam kotak..

Aku dapat yang takde tingkap...
Lemaih perut weih..
Kalau dok Boss 1..
Aku boleh berdiri kat tingkat sampai 1/2 jam..
Tengok traffic Saigon yang berselirat..
Cam laa berselirat kabel letrik depa..

Hat ni..
Rasa cam bernafas pun sesak..


Bilik air pun luas..
Tapi aku tak dapat yang ada bath tub..
Yang bestnya hotel2 kat Saigon  ni..
Wpun Muslim hanya minoriti..
Tapi hotelnya kat mangkuk tandas ada getah paip..
Dan yang paling best..
Ada pulak paip lain untuk ambik wuduk..

Tandas2 kat sana pun banyak yang ada sedia paip..
Kecuali dekat airport...
Tapi ada tip & trick kalau nak kencing...
Sila masuk toilet OKU..
Pasalnya dalam tu ada singki..

Aku tiap kali ke Saigon..
Memang bawa cawan plastik..
Letak je dalam handbag..
So, senang tiap kali nak membuang..


.
.
.

No comments: