Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Friday, November 7, 2014

Vietnam 3 Part V - Saigon Square

Ini tempat kali pertama gak aku pergi..
Nasib baik aku tanya Ezey dulu..
Kalau tak.. ada yg pi Saigon Square naik Vinasun :))



Saigon Square ni dekat je dengan Ben Thant..
Jalan kaki je..
Lebih kurang cam Taka Plaza..
Tapi lebih banyak kedai..
Dan lebih banyak barang..

Paling best..

Fully aircondition :)


Harga kat sini..
Lebih murah dari Taka Plaza..
Dan tentu sekali murah dari Ben Thant..

Pastu susunan kedai2 agak teratur..

Dalam ni juga lebih ramai penduduk tempatan membeli belah..
Tak cam Ben Thant..
Penuh dengan orang M'sia je..


Beg-beg pun lebih murah kat sini..
Pastu lebih banyak pilihan..
Cam kat Ben Thant ada Kipling sama Deuter je lebih kurang..
Sini ada macam-macam brand lagi..
Dan lebih lawa-lawa..

Peniaga kat sini juga lebih senyap..
Tak macam kat Ben Thant dan pasar malam..
Kakak!!! Makcik!!!

Ni aman damai je...


Tapi.. kebanyakkan depa tak tahu sangat cakap Melayu..
Tak cam kat Ben Thant..
Majoriti semua boleh berbahasa Melayu..

Harga juga ditawarkan dalam Vietnam Dong..
Kalau kat Ben Thant..
Tgk kita orang M'sia.. depa bagi terus harga dalam RM..

Depa juga tak berapa cekap dengan tukaran duit..

Aku ada beli baju Hasya..
Harga letak situ VND 120000..
Lebih kurang RM17.00

Bila aku tanya RINGGIT?

19..

Bila aku tanya DOLAR?

5...

Tentu jelah aku bayar dalam USD..




Dalam ni rambang mata tengok baju budak..
Murah-murah pulak tu..
Sayangnya aku dah banyak beli baju Hasya dengan Kalep..
Maka.. beli sikit2 je lagi baju Hasya dalam ni..

Next trip..
Baju bebudak ni aku nak beli kat Saigon Square ni je..
Puas hati.. murah, cantik dan berkualiti..
.
.
.

No comments: