Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, March 29, 2016

Ramen Samyang


Kena wat entry dalam blog..
Jadi bukti aku pernah makan megi pedas ni..

Aku beli ni kat NSK..
Mahal juga harganya..
RM7.00 utk 1 bowl..

Mula-mula aku ada tengok kat youtube..
Pasal cabaran makan Ramen Samyang ni..
Yang masuk tu adalah 4 orang yang suka makan pedas2..

Mula2 steady..
Last2 semua keluar air mata :))



Perencah pes ada 1 je..
1 lagi cam sayur2 kering..
Ni aku tak masuk semua tau..
Aku bubuh separuh je..
Airnya aku buang..  style megi goreng..

Pastu aku buh tomato buah tu sebiji potong kecik2..
Konon2 nak counter pedas ler..

Tak jadi apa pun wei!!!!!
Tak tau tomato hape dah punya pedas..

Aku lak makan sikit-sikit..
Pasalnya tengah masak dinner..
Mula2 makan tu cam stready je..
Siap boleh kata dalam hati..
Nyesal lak aku bubuh separuh je..
Patut picit semua kasi habis..

5 saat lepas tu... lidah aku rasa kembang kuncup..
Tak leh duk dalam mulut dah..
Terjelan-jelan punya pedas..

Pastu aku g sambung makan depan TV pulak..
Habis bibir-bibir semua kepedasan..
Rasa apa pun aku tak tau dah megi ni..
Sambil kunyah telan tu pejam mata..
Masin2 pedas ler kot..

Oklah.. habis juga..
Ikut hati aku nak buang je..
Tapi sayang ke duit hoi!!

Lepas tu lagi horror..
Bibir dah pijau..
Sup ikan yang aku masak kat dapur dah tak kentuan rasa dah..
Rasa kembang je bibir..

Makin sakit lak bibir aku..
Terus baham whitaker 1 bar...
Tak hilang gak..
Makan anggur pulak..

Lama wei...
Lepas sejam baru rasa cam bibir kembali!!

Malam tadi.. 3 kali aku sakit perut!!
Sampai skang perut rasa pedih2 lagi..

Tapi korang kena rasa Ramen Samyang ni..
Ni kira cabaran kepada diri sendiri..
Sekurangnya kena rasa sekali seumur hidup!!

HALAL?! Ye Ramen ini adalah halal..

NAK MAKAN LAGI?!! No Thank You!! :)
.
.
.

No comments: