Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, May 27, 2013

Kedai Zaiton Pantai BNO

 

Tempat kamiorang minum petang..
Sebelum meneruskan perjalanan balik ke Tg Malim..

Atas cadangan ramai suh makan Mee Udang..
Maka aku ngn MIJ order mee tersebut..
Hasya makan laksa..
Pastu tambah kerang bakar..


Ni laksa..
Memang mintak kosong sbb Hasya yang makan..
Malangnya pedas.. so dia takmo makan..
Terpaksa mak dia makan..
Tapi tak boleh habiskan..
Tak berapa sedap..
Laksa aku masak 10 kali sedap dari yang ni...

Sejak aku terer masak laksa ni..
Selera aku agak cerewet dengan laksa beli..


Mee Udang Special Pantai BNO..
Rasanya ok laaa..
Tapi cam rasa Mee Rebus Mangga kat Tg Malim ni..
Cumanya ada udang..

Kalau banding ngn Mee Udang Kuala Sepetang..
Jauh ler sedapnya yang sana..
Kuahnya likat pekat..
Udangnya gemuk2..

MIJ suka makan yang ni...
Sebab selera dia memang selalu berlawan dengan aku :)



Nasib baik kamiorang ada pengopek kerang..
So, sambil layan mee udang..
Nanti budak tenit ni suapkan kerang bakar..

Kerang bakarnya fresh..
Cicah dengan sambal belacan..
Lain sketkan..
Kalau kat belah2 sini cicah sambal kicap..

Sekali tu nampak meja sebelah order udang goreng tepung..
Mak aiiii.. nampak menarik..
Malangnya kami dah kenyang..
Takpelah..
Next time..

Dalam bulan 10 pas raya kang..
Kena laa melawat balik Sg Air Tawar..
Leh laa try makanan lain pulak kat sini :)
.
.
.

No comments: