Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, May 22, 2013

Mee Hailam Pekan Parit


2-3 hari ni..
Keje aku OS jelah melawat PID dibawah jagaan aku..
Memula pi Langkap...
Time ni takde singgah makan pun..
Sebab kenyang lagi sarapan dari Tg Malim..

Tapi.. aku dah sound MIJ..
Kat Parit, susah cari kedai makan...
Aku dah kali ke-3 pergi Parit..

Sampai2.. 2-3 kali gak memusing Pekan Parit tu cari kedai makan..
Tak jumpa.. Jumpa medan selera je..
Jadilah pada takde..

Kat situ pun pusing 3-4 kali gak..
Jam baru pukul 1.00 tgh..
Ada 3 kedai yang sedia lauk pauk lunch..
Tapi semua dah tinggal dasar tray...
Lauk dah habis..


Sekali tu aku nampak kat satu gerai ni..
Semua orang makan mee yang sama...
Tgk gaya kemain sedap lagi..

Aku tarik tangan MIJ..
Ajak makan situ..

MIJ cakap.. takmolah Cina..
Aku lak..
Mana lak Cina.. Melayu laa tu..
Kalau Cina... apsal semua orang Melayu je yang makan..

Tak puas hati punya pasal..
Aku call Pengurus PID Parit..

"EEE.. JANGAN KAK, TU KEDAI CINA.. TAKDE SIJIL HALAL"

Punah harapan..


Memang Cina pun..
Tapi siyes..
Memang Melayu je banyak makan kat situ..
Cina takde satu meja pun..

Cam Pau Yik Mun..
Cina juga.. tapi ada sijil Halal..
Pastu pekerja kitchen dia semua Melayu..


Pastu baca lak komen2 kat FB aku..
Terus kembang tengkuk..
Rebus kura-kura laa..
Stok katak laa..

Padahal sebelum tu..
Nak meracun gak MIJ ajak makan..
Siap kata lagi..
Dulu masa saya kat BBGS..
Elok je makan Cina masak..
Cakap laa kat dia jangan bubuh daging @ ayam..

Akhir kata..

Aku tak dapat laa makan Mee Hailam yang femes tersebut..
Takpe laa.. tak mengidam pun..
Saja nak rasa :)
.
.
.

No comments: