Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Friday, May 3, 2013

Pesta Buku Antarabangsa 2013

Ni acara wajib Ibu & Anak setiap tahun...
Bukan mami dan kalep dan hasya...
Kalau dengan budak2 ni..
Mami rela tak pi pun takpa laaa...

Acara tahunan ni..
Hajah Norlia bersama-sama anak sulung dia..




Buku-buku Kisah Sahabat.. Kisah Para Syuhada.. Kisah Pengajaran ni..
Harganya RM1.00 sebuah..
Kalep baca ke tak baca..
Tolak tepi...
Yang penting, beli dulu..

Kalau Khaleef tak baca.. Hasya mungkin baca :)


Ni pulak.. bacaan umum utk mami..
Abd Jalil Ali, mmg aku kumpul semua buku2 dia..

Panduan Menghias Kek tu..
Hehehe.. aku kan ada bakat sket dlm kek mengekek ni..
Rasa tak pernah fail..
Tapi rupa kek.. huduh yang hamat :)

Buku Nik Aziz?!!

Aku dah baca suku..
Memang bagus untuk bacaan dalam mengharungi kehidupan skang ni..
Ada panduan hidup suami isteri..
Ada panduan dalam membimbing anak2..



Yang  ni aku suh penulisnya COD satu ke pej pos..
Namun, tiada respon... :))
Agaknya takde dalam simpanan kot..

Kebetulan masa nak naik eskelator ke atas..
Nampak pulak gerai Dubook Press ni..
Orang punya laa ramai dalam tu..
Sampai mak aku tanya..
Depa jual buku apa?!!
Tajuk pelik2..

Jawapannya kat Dubook Press ni..
Banyak buku Indie..
Bukan penulis tersohor yang hasilkan buku..
Sapa2 pun boleh hasilkan buku :)

http://dubookpress.com/



Novel beli 4 buah je..
Mood membaca aku dah hilang 1 tahun setengah..
Beli je.. baca tidak..
Jadi laaa buah pelepas gian beli novel..

Rasanya dalam lemari tu..
Dah dekat 100 biji novel yang aku tak baca..
Asal org tulis review kata best je..
Laju aku pi beli..
Tapi baca lembab..

Novel kat PWTC ni.. kebanyakkannya 20% off..

Ada gak novel2 lama yang kureng sket..
Jual murah cam 3 buah rm20..
1 buah RM10..

Kena pandai cari laaa kalau nak murah..


Ni buku untuk Khayla Hasya..
Satu set tu ada 5 buah buku..
Satu set = RM8.00..

Murah banget..
Isi kandungannya..
Cam pre-school punya silibus..
Ada sambung2 titik.. warna..
Lagi ada matching bentuk..
Wat perbandingan..

So, RM24.00 dapat 15 buah buku yang sgt best :)


Ni Khaleef punya..
Buku stok lama ni..
Maybe tahun2 lepas punya..
Tapi isi dalaman buku ni masih banyak manfaatnya..

Matematik tetap matematik..
English tetap english..

Tak kisah tahun bila..

Harga = RM1.00 sebuah..


Yang ni pun untuk Khaleef...
Beli ni untuk dia buat kat rumah..
Selalunya dia balik sini weekend..
Hadap TV je keje dia..
So skang nak tgk TV boleh..
Buat laa barang 1-2 mukasurat dulu :)

Harga RM2.00 sebuah..

Total jahanam.. lebih kurang RM200.00 sahaja..
Tapi dapatnya kemain banyak lagi..

So, sapa yang belum pergi pesta buku..
Ada 2 hari lagi smpi Ahad..
Esok lusa pesta ni smpi kul 11.00 malam..

Lepas mengundi tu leh laa pi Pesta Buku smpi malam :)
.
.
.

2 comments:

umi alya said...

untungnya dok dekat2

I want to lose weight said...

takde laa dekat sangat..

:)