Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, May 16, 2013

Selamat Hari Guru

Baru balik dari sekolah Khaleef...
Sambutan Hari Guru kat sekolah dia ada persembahan..
Dia masuk menari..
So, wajib ler pi tengok..

Cakap pasal guru.. sekolah..
Aku mula2 sekolah kat Tadika Kemas Soeharto..
Aku masuk sekolah seawal 4 tahun..

Bila 6 tahun..
Oleh sebab ayah aku kerani kat SK Soeharto tu..
Dia adjust sket tarikh lahir..
Maka aku masuk darjah 1..

Takde masalah apa.. sbb sejak 5 tahun lagi..
Aku dah pandai baca mengira apa bagai..

Sekali tu.. masa 9 tahun..
Pindah ke SK Kalumpang..
Sebelum tu masa 8 tahun.. aku dah Darjah 3..
Bila pindah.. masuk lagi sekali Darjah 3..

Lepas UPSR.. masuk asrama Yayasan Selangor..
Sekolah kat Bukit Bintang Girls School..
Kat sekolah ni.. aku ada satu masalah serius..

MENGANTUK!!!

Aku tak boleh menyesuaikan diri dengan sekolah petang..
Masuk kul 3.00 ptg je..
Menyangap sampai pukul 6.00 ptg..
Aku selalu je kena marah..
Sebab tido waktu cikgu mengajar..

Tapi.. dalam tido2 tu..
Dapat gak A lurus masa PMR..

Lepas tu..
Masuk pulak MRSM Balik Pulau..
Jauh sangat dari rumah..
Dah nama Sains.. kena laa ambik Fizik, Kimia, Bio..
Yang sebenarnya satu pun tak sajak dengan jiwa aku..
Akhirnya.. result SPM.. dapat belas2 je..
Kerana 3 serangkai tersebut semua menggondol "CANGKUL" tahap rendah...

Lepas tu sambung pulak kat UPM..
Kawan-kawan lain semua kerabat ambik matrik..
Aku dengan tulus ikhlasnya..
Pi ambik Diploma..
Sebabnya.. aku takmo dah jumpa 3 serangkai spt dinyatakan di atas..

Habis Diploma.. sambung Ijazah..
Ada laa dalam 2 1/2 tahun je sambung..
Sebab banyak dapat pengecualian subjek bawak dr Diploma..

Habislah dunia belajar aku..
Lepas tu gatal gak pi mohon nak wat Master kat UPSI..
Bila dah dapat tawaran..
Rasa malas pulak nak belajar lagi..

Itulah perjalanan dunia persekolahan aku..

Wajiblah aku ucapkan berbanyak-banyak terima kasih..
Kepada semua cikgu-cikgu yang terlah banyak berjasa..
Mendidik.. bagi ilmu.. bagi pendidikan..
Bagi pengajaran.. bagi nasihat..

.

4 comments:

Ina Hashim said...

salam Zel,

super junior akak kat MRSM BP le ni ye?batch mana eh?akak batch SPM'89.... :D

I want to lose weight said...

sy SPM 96 :)

Adelina said...

aku pun...rasa nyesal masuk mrsm (boleh dak) sebab dah elok sekolah smsa (sekolah pintar) galak nak pindak duk asrama heheh. tapi kalau idak, melepas lah jumpa korang semua kan? saya pun SPM96.

Ina Hashim said...

wahhh....semua ex BP la ni ye?ntah2 cikgu2nya pun masih ada yg sama ngajar uol jugak kan...

rajin ke g gathering?akak x penah pegi pun huhu...malass