Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, January 28, 2009

CNY Marathon

Bukan lari marathon hokay... harus aku masuk spital kalau sesekali cuba berlari. Nehi.. Nehi... disebabkan laki aku takmo bawak aku ngn Khaleef p jalan wpun hatta ke Sg Klah yang jaraknya 6km dari umah kami, maka duk umah aku cuba laa mengisi masa terluang yang ada.

MENU HARI AHAD

Bawal lebor masak sweet sour

comment - boleh tahan ler.. mgkn terkurang bawang putih kot. Anyway, guna bawang putih ke tidak ek masak sweet sour?

Masak lemak kobis manis + kobis bunga

comment - sedap siuttttttttt... siyes wei. Mgknkah sbb aku lebih letak ajinomoto tu pasal sedap?! Selalunya peel laki aku ni, dia takkan ulang lauk yang sama untuk esok. Namun, aku panaskan jugak masak lemak ni & laki aku masih makan jugak wpun aku ada masak sayur lain. Oh ya, masak lemak putih ni adalah kali ke-3 aku masak seumur hidup.. tak sangka kali ni sedap pulak.. puji lagi tuuuuu


MENU HARI ISNIN
Ikan tongkol masak lada hitam
Comment - Makkkk aaaaaaaiiiiii PAHIT !!!!!! Adalah laa tu something wrong somewhere.
Asparagus goreng udang
Comment - aku dengan laki aku memaksa perasaan mengakui asparagus ni tersedap di Kota Malim ni bila dipadankan dengan ikan tongkol masak pahit tadi.


MENU HARI SELASA
Ikan Pari & Ikan Kembung Bakar
Comment - OK laaaa.. wpun takde laa sesedap cam kat kedai. Aku tak letak benda pelik2 pun untuk perap ikan.. aku perap ngn kunyit + garam je. Sebelum2 ni... buh sos barbeque laa.. buh bawang tumbuk laaa.. takde satu pun yang sedap.


Air asam
Comment - pertama kali aku wat air asam tak pahit leting.. kira rasanya ngam2 laa. Tapi malam tu wat sekali lagi dah tak sedap dah cam buat masa tengahari.


DIET ?!!!! aku kena diet ek ?! Boleh tak aku nak wat-wat lupa. Hua Hua Hua....
.
.
.

3 comments:

embunpagi said...

tajuk blog ni kene tuko da...hihih..aku pon tak pndai masak. malah tak reti nak rs ape yg kurang. asal tekak aku leh telan, kire sedap la tu.

Unknown said...

tengok gambar pun sedap tu wehhhh........ aku dah laaaaaama tak masakkkkkk......boring lak hari2 makan lauk kedai.....bahan basah pun tak dan nak beli....huhuhuhu

Nieza Ishak said...

Wahhhhhhh zel.. terliuk akuuu nengok lauk2 kooo ... adeiii bila la angin rajin nak masakkkkkk

goo zell gooooooooo ....