Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, February 15, 2009

Hapdet Berat Terkini

Berat terkini 118kg.. lost 14kg and 18kg to go!!!

Agak lama aku tak bersiaran mengenai diet ala2 sesuka hati aku tu. Oh ya, wat pengetahuan sumer, aku dah tak pakai sangat girdle tu after insiden kulit perut aku melecup dan aku mengalami beberapa siri otot perut cramp masa tengah drive.

Leh dibayangin tak.. sapa yg peknen selalu cramp buah betis, tau laa rasa cramp ni camne. Just imagine sakit itu dipindahkan ke bahagian perut. Kalau kat buah betis leh gak bawak berdiri & lurus2 kan kaki. Kat perut cramp !!! apa kes ?!!!! So, aku hanya memakai girdle tersebut bila aku nak pakai baju ala2 bukan sepatutnya aku pakai.

Ubat-ubatan - tidak lagi diambil kerana aku MALAS !!!!! kena lak rasanya tak berapa kena ngn selera. Ada 6 kotak bee pollen & 2 kotak lagi proimmunise. Kalau mak aku nampak la, konpem pasu bunga kena hempas !!! hahah ranap laa duit dia 2K.

Pemakanan - Hat ni kot penyumbang utama berat aku turun. Kalau laki aku takde rumah, mmg seharian tulah aku tak makan sangat. Sebab :

1- Malas nak start kete pi kedai beli makanan
2- Malas nak suap nasi masuk mulut
3- Malas nak masak wlu sebarang hape masakan sekali pun
4- Aku dah sarapan kat umah mentua
5- Aku boring sbb takde sapa2 nak teman aku makan

Oleh itu aku hanya makan banyak bila kala aku balik umah laki aku kat Mambang ataupun kadang2 aku p umah mak aku semata-mata sebab tenaga dah berkurangan sebab tak makan. Time tu mmg aku balun laa cukup2.

Pasni sapa2 tanya camne leh turun berat.. jawapannya, biarkan MALAS menguasai diri anda hokay !!!!

Buat lakiku... hehehe abg dah janji nak beli "sesuatu" kan klu ayang cecah 100kg. Cepat2 kumpul duit taw.. tak bape belas KG je lagi tu nak cecah.
.
.
.

No comments: