Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, February 3, 2009

KeTe TaYaR (anak aku mmg sebut terbalik)

Ini ler rupa tayar spare wira SE

Malam tadi masa laki aku tengah punggah2 barang dari kete Wira ke kete Kancil, tiba-tiba dia cakap tayar belakang pancit terkena besi. Uwaaaaa !!! time2 nak tido ni laa pulak. So, laki aku pun cakap takpe dia tukar sorang. Aku pun takpe laa... layan Sinetrton Intan ler.
.
Pastu dia masuk kata skru tu tak leh bukak sbb ketat sangat. Dengan berbekalkan berat 40kg dia tu.. mmg tak lut lansung pada bolt nut tayar tersebut. So, nak minta aku yg berberatkan 120kg ni tolong henjut sama atas spanar tu nak kasi nut longgar. Aku pun dengar konpidennya pakai sandal tapak nipis & menghungga-hungga atas spanar tu. Yang anak aku dok jerit2 "MAMI YOMPAT..." "MAMI YOMPAT..." huwaaaaa abih laa satu taman dengor.
.
Sampai ke nat yg last sekali.. tiba2 PRAKKKK bunyi cam spanar patah. Aku pun tergongsor ke bawah. Tapi takde apa-apa pun... and spanar tu pun tak patah. Selesai laa kan sumer dah leh bukak. Laki aku pun tukar ler tayar sorang2.
.
Tiba-tiba bangun pagi ni, kaki aku belah kanan sakit. Rasa cam terseliuh.. mendenyut2.. Huwaaaa... kaki aku bengkak sampai ke buku lali. Tapi bukan terseliuh rasanya... terselirat urat kot. Kemain sakit lagi.
.
Minyak urut takde lak kat umah ni... Jumpa minyak Yuu Yee cap limau je. Belasah !!! tapi tak gak elok2. Malam ni nak p umah mama suh dia tgk lak apa kehalnya urat berurat aku ni. Terkehel ke apa ntah tak tau.
.
.
.

No comments: