Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, April 15, 2013

Kota Kinabalu Part 5 - Pasar Ahad


Ni baru pukul 6.45 pagi..
Terang cam kul 8.30 kat sini..
Pasar Ahad ni letak belakang Pasar Kraftangan..
Pagi Ahad meriah sket..
Kalau hari2 biasa ada orang jual sayur je..

Ikutkan nak merendek sampai Gaya Street..
Tapi pasal nak pi Kinabalu Park..
Tak sempat ler..


Baju coklat tu Hajah Norlia..
Belakang dia tu tokei rumpai laut..
Sapa nak bisnes.. leh mintak aku contact number dia :)

Kat sini rumpai laut murah gile..
Yang kaler putih tu sekilo dalam 6-7 hengget..
Yang merah AAA la sangat tu.. sekilo 10 hengget..
Mak aku beli yang merah tu 11 kilo..
Yang putih dia beli 3 kilo..
Tak sampai rm100 pun lepas kawtim.. :)

Mak aku mmg sangat terer hokay bab tawar2 ni..
Anak2 dia.. sorang pun tak turun skill dia..


Yang hijau2 tu spirulina..
Makan gitu je katanya..
Perah asam limau.. buh cili potong..

Aku tak try pun..
Geli tengok bintat2 tu..
Cam katak pulak..


Yang panjang2 tu rumpai laut gak..
Yang belum dikeringkan..
Lagi murah..
Selonggok tu RM2 jer :)


Ni ikan masin..
Ikan basah & seafood pun berlambak..

TIP

Kalau hari Ahad, tak payah pi beli kat Pasar Besar tu..
Harga kat tepi laut ni jauh lebih murah..
Dalam pasar tu lebih kurang harga semenanjung..
Murah sket jelah..

Kat tepi laut ni..
Ikan kembung gemuk2.. sekilo 3 ringgit..
Sotong fresh2.. sekilo 5 ringgit..
Lobster sekilo 10 ringgit..
Ketam besar-besar.. sekilo 12 ringgit..
Ikan kerapu potong.. sekilo 5 ringgit..

Mak aku membeli... cam nak duduk Sabah seminggu tau..
Cemuih laa kami makan seafood..
Sampai adik2 aku kata.. RINDU AYAM!!!


Yang putih2 sebelah kiri tu..
Tauhu!

Kat sana memang besar2 gabak gini..
Balik rumah potong sendiri..
Agaknya kat sana depa mmg suka makan tauhu kot..

Balik pasar ni laa aku terjumpa customer bahan bakar...
Hehehe..
Punya laa besar semenanjung..
Kat KK kami jumpa..

Tetiba ada org tegur..
"NI KAK ZEL KAN?"

Mak aiii.. terasa Fasha Sandha u ols... :))
.
.
.

3 comments:

AisNy said...

Glamor laa... :d

KhJ BuiN said...

salam..jual ke biggest loser cardiomax tu?

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

ada.. sila emel saya guna emel pada header blog