Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, April 22, 2013

Kota Kinabalu Part 7 - Kundasang


Atas sket pada Kinabalu Park tu..
Sampai ler ke Pekan Kundasang..
Kat tepi-tepi jalan ada gerai buah2..
Makanan ringan..
Sayur-sayur..

Lebih kurang cam kat Cameron Highland..
Namun, harga kat sini sangat mahal..
Jajan depa paket kecik2.. jual 3 peket rm10.00..
Sedangkan kat KK..
Satu bungkus besar.. baru RM4.00

Buah2 pun mahal..
Adik aku beli sepeket strawberi kecik2..
Besar jari kelinking.. RM10.00..

Buah2 potong ada banyak..
MIJ hampir nak beli..
Tapi aku tak bagi..

Selalunya buah2 potong ni..
Adalah hasil dari buah2 yang rosak sikit..
Sebelahnya dibuang.. sebelah lagi dipotong dan dijual..
Rasa mesti dah luyak ler tuh..


Kat sini gak..
Anak aku si Khaleef jatuh terjerembab..
Habis lutut luka..

Sebelum turun kete tu dia gaduh sakan dengan aku..
Ntah hape2 perkataan dia guna..
Elok turun.. dia jalan dengan nenek..
Sekali nenek kata dia termasuk dalam plastik..
Terus jatuh...

Hehehehe..

Jangan ingat mak ko ni takde tulah..
Melawan aku lagi..



Ni Kundasang Dairy Farm..
Aku tak pergi pun..
Sebab dah penat sangat dengan kerenah bebudak nih..

Bukan sorang budak...
5 ORANG!!

Dengan depa membising dalam kete je pun dah buat lelah..

Ni sebagai tambahan jelah..
Sesapa yang pi Kundasang..
Jangan lupa singgah dairy farm ni..
Boleh tengok cara depa perah susu..
Cam ala2 kat New Zealand pulak :)



\

Ni satu lagi tempat tak pi..
Kundasang War Museum..
Kalau tengokkan gambar..
Memang lawa sesangat ler tempat nih..

So, sapa yang plan nak ke KK..
Jangan lupa pergi 2 tempat ni..
.
.
.

No comments: