Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, April 23, 2013

Kota Kinabalu Part 8 - Pasar Kraftangan

Oleh kerana kamera aku dok tertinggal kat umah mak aku..
Maka gambor Pasar Kraf ni aku google je..
Lebih kurang laa dengan gambar2 yang aku snap..
 

Pasar ni letak area Pasar Besar tu jugak..
Sepanjang jalan Tun Fuad Stephen..
Kira jalan ni.. kalau tak pergi..
Umpama tak pergi laaa Kota Kinabalu..

Belakang pasar ni ada Pasar Filipina tu..
Sebelahnya Pasar Ikan Masin..
Sebelah lagi Pasar Besar..
Sebelah lagi ada waterfront..


Anak2 aku.. masuk2 dalam ni nampak gitar..
Kerabat laa sorang satu gitar..
Anak buah aku pun nak gitar jugak..
Semua laa bergitar..

Sabah kan terkenal dengan mutiara..
Namun kamiorang lansung tidak berminat..
Tapi mak aku ada laa beli sket2 wat sourvenir..
Aku lansung tak beli..
Lagipun adik ipar aku baru balik dari Sabah gak..
Dia dah beli buah tangan mutiara ni..
So, takkan aku nak beli jugak yang sama :)


Harga.. ikut pattern..
Cam brooch dalam kotak tu..
Ada 12 ketui dalam tu..
Harga biasa depa jual sekotak tu RM60.00

Tapi.. kalau Hajah Norlia yang beli..
Dia dapat jauh murah dari tu..
Skill dia mmg tiada tandingan hokay :)


Kalau korang nak wat kraf...
Ada banyak yang dijual dalam bentuk panjang2 gini..
Rege.. takde pulak ler aku tanya..


Kalau fridge magnet..
Sini agak mahal..
1 ketui rm6..
Kalau beli 2 ketui rm10..

Mahal ler tu..
Masa aku pi Betnam..
Sedozen RM7.00 jer :)

Pi S'wak... 3 ketui RM10.00..



Key chain pun mahal jugak...
Tapi bentuknya lain dari negeri2 lain..
Berbaloi laa jugak kalau beli..
Namun, aku tak beli pun..

Adik ngn mak aku yang banyak beli souvenir..
Cikgu.. banyak ler kawan2 yang depa nak bagi..
Cam aku dok opis sorang2 ni..
Takde laa nak beli apa :)


Ni 1st time aku pi melancong..
Tak beli t-shirt I LOVE nih!!!

Mahal wei!!

Kalau kat semenanjung ni..
Saiz budak lebih kurang 2 helai RM10.00..
Kat Langkawi leh dapat 3 helai RM10.00..
Saiz dewasa biasanya sehelai RM10.00..

Tapi, kat sana..
Agak mahal sket..
Saiz budak RM16.00..
Saiz dewasa semua atas RM20.00...

Maka, takdelah beli..
.
.
.

No comments: