Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, April 8, 2013

Kota Kinabalu - Part I Bertolak ke sanun..



Akhirnya...
Dalam bergelumang diri sendiri tak sihat..
Sambung lak anak2 tak sihat..
Lepas juga kamiorang ke Kota Kinabalu...

Masa booking hari tu..
Tak dapat 1 flight semua orang..
Kami ada dalam 11 orang termasuk budak2..
Nak tak nak terpaksa booking 2 flight..
Sela masa 4 jam..

Family aku + mak aku bertolak dulu..
Flight 6.30 pagi..
Kelam kabut wei..
Kami sampai.. check in beg.. tup2 FINAL CALL..


Dalam flight... masuk2 je Hasya dah buat perangai..
Rupanya Khaleef & Hasya tak boleh buh duk sama2..
Aku susun.. aku.. khaleef.. hasya..
Pastu MIJ dok dengan Hajah..

CAM NAK GILA AKU WEI!!!!

Depa dok bergaduh berdua..
Adik diam abang usik..
Abang diam.. adik kutil..

Lama-lama.. aku gamit MIJ..
Suh datang depan menenangkan keadaan..
Dah ler dalam flight tu.. depa berdua ni je budak..
Kejap2 FA dtg tanya nak bantuan ke tidak..

Perjalanan 2 jam..
Aku rasa cam 2 hari nak sampai..

Kejap2 Hasya nangis..
Kejap2 kang dia baring atas lantai flight tu merajuk..
Kejap2 kang dia menjerit.

Aku siap cakap kat MIJ...

KALAU BOLEH SEWA KERETA BALIK TG MALIM..
TOUCH DOWN JE SAYA TERUS SEWA KETE BALIK TG MALIM..


Akhirnya.. jam 9.30 pagi.. sampai gak kami ke KK...

Kat pintu kuar KKIA tu..
Ada booth sewa kereta..
Maka malas nak pening2.. sewa kereta dari situ..

Panduan untuk yang nak ke Sabah..

SEWA KERETA TU BOLEH BAWAK BERBINCANG :)

Tapi korang kena ada negotiator yang handal cam Hajah Norlia..

Kami sewa Avanza start jam 10.00 pagi Sabtu - 12.30 tgh Isnin..
Ikut sewaan yang terdapat kat leaflet..

1 hari = RM270.00 (drive sendiri)

Namun, atas kehandalan Hajah Norlia..
Harga yang perlu dibayar untuk 2 hari 3 jam tersebut..

RM430.00 sahaja + insuran RM26.00..

Next entry aku masukkan contact detail Car Rental tersebut..

Dengan ada kereta..
Bermula laa perjalanan kami di Kota Kinabalu..
Tunggu laa ada berapa part aku nak repekkan :)
.
.
.

4 comments:

AisNy said...

Cantik... bila lah agaknya abang ngah nak jenjalan ke KK pulak...

syarqiah75 said...

bestnya jejalan...cpt2 update blogg...x saborr nehhh..

mie said...

assalam.

Saya pun ada jugak buat avanza 1.5 auto sewa d KK. RM180 sehari. Kalau nak dtg KK lg, boleh cari saya ye di www.kotakinabaluhomestay.weebly.com.

Tq

mie said...

assalam.

Saya pun ada jugak buat avanza 1.5 auto sewa d KK. RM180 sehari. Kalau nak dtg KK lg, boleh cari saya ye di www.kotakinabaluhomestay.weebly.com.

Tq