Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, April 22, 2013

Mami yang cuai....


Pagi ni tak anta abang g sekolah..
So, banyak laa masa bermalas2 sebelum g kerja..
Tepat jam 8.15 pagi..
Start enjin kereta..
Hasya dok main pasir kat lantai depan..
Pasal dia dah mandi..
Aku suh dia masuk kete siap2..
Sebagai langkah keselamatan..
Aku bukak pintu belakang..
Mana laaa tau kan... dia pi kunci pintu kereta..

Tengah sidai kain..
Tetiba aku dengar "PANG!"
Bunyi pintu kereta tertutup..

Aku cepat2 pi kat kereta nak buka balik..
Hasya dalam tu kemain teruja keseronokkan..
Terus pi tempat driver...
"TAP!" dia kunci central lock!!!!

Handbag aku dah buh dalam kereta..
Dalam tu la ada handphone..

Aku suh dia buka kunci..
Malangnya.. dia tak boleh..
Banyak kali suruh..
Lama2 dia bosan.. ambik tablet, tengok Upin..

Nasib baik lagi..
Kunci rumah dok sangkut kat pintu gate..
Kalau itu pun dok dalam kereta..
Memang nahas laaa cermin belakang aku pecahkan..

Masuk rumah..
Dekat 20 minit pulak memunggah cari kunci spare..
Kunci2 spare ni MIJ yg simpan..
Nak call.. hp lak dalam kete..
Telefon rumah tak tau mana pergi..

Nasib baik ler jumpa kat bilik MIJ merangkap post office malam..

Adoi..

Anak.. anak...
.
.
.

3 comments:

kakngah said...

pernah jadi masa adam kecik2 dulu. besar cam hasya tu la. enjen tak stat. dia dah berpeluh2. aku naik hantu dah meroyan bg arahan kt luar kete. sebbaik paham arahan. kalau tak, mmg dah nekad nk pecah cermin kete je...

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

memang cuai sangat tu... lain kali, beringat jangan tinggal kan anak dalam kereta tanpa pengawasan...

Min Aina Ila Aina said...

Sian kak Zel, ye la walaupun dah bukak pintu belakang untuk langkah keselamatan, benda nak jadikan. Mungkin lepas ni kena turunkan cermin kereta sekali kot.