Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Wednesday, January 1, 2014

دوا ريبو امڤت بلس


Kalau takde azam..
Nanti setahun lak hidup tanpa arah tujuan...
Oleh itu..
Inilah azam-azam yang diharap sangat tercapai sepanjang 2014..

Tahu tak..
2013 aku takde azam..
Itu yang terumbang ambing la sangat.. :)

1- Mahu jadi mami yang lebih penyabar.. kurang marah-marah.. tak mahu menjerit-jerit pada anak-anak.

Susah nak capai ni tau..
Dah hampir 8 tahun..
Aku mengamalkan menjadi mami secara semberono..
Anak-anak aku takde peraturan hidup..
Semua ikut suka aku..
Asalkan hidup aku senang.. mudah..



2- Mensistematikkan semua bisnes aku

Dari zaman aku meniaga brooch.. bahan bakar.. P3..
Sampai ler ke la ni..
Aku mmg semberono berniaga..
Aku tak asing2kan untung.. rugi.. duit bisnes.. duit gaji..
Sapa yang dah bayar.. sapa yang belum bayar..
Barang yang dah jalan.. barang reserve..
Semua main tibai.. asalkan akaun berisi :)

PERINGATAN - Sapa yang belum bayar duit DVD.. bersegeralah :)



3- Mahu jadi isteri yang lebih baik

Selama ni aku baik juga wpun laki aku tak pernah puji pun..
Tapi aku tau laa..
Cumanya diharap start tahun ni..
Dan tahun2 mendatang aku akan lebih redho.. ikhlas..
Dan PASRAH!! :))



4- Tingkatkan simpanan

Tau dak.. selama ni ASB aku hanya diisi oleh MIJ..
Kalau dia tak isi.. takde laa :)
Duit aku pi mana?
Sepanjang 2013  ni.. aku akui la..
Yang aku sangat gila-gila berbelanja..
Beli yang pelik2..
Beli baju anak-anak cam depa sehari 18 kali tukar baju..
Beli handbag mahal..
Beli kasut lebih dari yang diperlukan..
Beli novel berpuluh-puluh buah tapi tak baca pun..
Bercuti tanpa perancangan..
Yang dirancang pun banyak..
Jadi celah bedah mana nak simpan duit..



5- DIET

Yang ni kalau tak bubuh sebagai azam..
Kang ada yang maki aku pulak..
Tak sedor diri..

2013 adalah tahun paling jahanam..
Lansung takde penurunan.. kenaikkan lagi ada..

So, doa laa aku akan penuh tekad.. penuh semangat...
Untuk berdiet sepanjang 2014 ni..

4 comments:

tifa anvar said...

selamat tahun baru
http://iamtifa.blogspot.com/2014/01/balik-kampung-part-2.html

et said...

akak buat LWC lagi saya nak join

Min Aina Ila Aina said...

In sha Allah,moga dipermudahkan

Herbalmedika Online said...

alhamdullilah dapat informasi lagi dari artikel bagus dari anda semoga sukses diartikel2 selanjutnya
salam
Obat Herbal