Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, January 27, 2014

Peragam makin menunjuk belang...


Berbelak2 muka..
Skang ni hobi Papa dia berenang..
So, di Sabtu yang tidak keje..
Selalunya Papa akan bawak anak2 dia pi swimming..
Kalep tak yah citer laa gelapnya dia skang..
Hasya lak.. camtu laa muka dia..

Dia dah 3 tahun lebih..
Namun perangai meragam tu masih tak ubah-ubah..
Kekadang makin teruk..

Mami dia pulak..
Perangai naik hantu tu makin menjadi-jadi lak tu..
Lansung tak boleh sabar..

Dia punya merengek satu macam tau..
Dah la kuat cam speaker kena toreh..
Pastu bunyi dia tu..
Cam meminta-minta tau..

Minta sangat aku bagi sedas dua..

Kalau kena hari aku cam tak berapa penat..
Ok laa.. aku pekak telinga je..
Tapi.. kalau kena cam hari ni..
Dengan penat.. dengan tak cukup tido..
Mula laa aku rasa nak hantuk kepala sendiri ke dinding..

Stress tau.. stress yang hamat-hamat-hamat!!!


Yang magical world of disney sesangat...

Elok je kereta Papa dia sampai depan gate..
Yang tadi merengek.. meragam.. menangis.. membising..
Eh-eh.. terus ELOK NGKO!!!!!

Terus pi kat pintu..
Melompat2 suka sangat Papa dia balik..
Pastu bukannya Papa dia layankan dia sangat pun..
Yelah... org tua tu pun penat balik keje..
Maklum laa keje 14 jam sehari..

Lepas tu pandai dah main sendiri..
Main semikal.. main bear.. main masak2...
Tgk Pingu.. layan Upin..

Sampai aku rasa..
Nak cubit dia bagi merengek.. meragam.. membenyek..
Macam sebelum Papa dia balik tadi..

Biar Papa dia naik stress cam aku jugak..


Setakat tepek boleh la... :))

Agaknya aku ni faktor umur meningkat jugak ler kot..
Itu yang makin lama makin kurang sabar..
Patutnya sebelum masuk 30 tahun dah beranak sesiap bape orang nak..
So, di ambang-ambang 3-4 tahun lagi nak  menjengah 40-an ni..
Takde laa dok hadap anak benyek apa bagai..
.
.
.

No comments: