Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, January 21, 2014

Sarawak II Part 2 - Makan-makan Tops Spot

Tops Spot ni mmg terkenal kat Kuching..
Kalau korang penggemar seafood..
Tempat ni wajib singgah..

Masa kali pertama datang..
Aku makan kat kedai ABC Ah Seng..
Pastu 2-3 mgu kot sebelum pergi kali ni..
Kedai Ah Seng tu ada masalah status Halal Jakim..
Tapi dah selesai.. cumanya terwas-was la jugak :)


Maka.. kali ini..
Atas cadangan tuan rumah..
Kedai No. 25 menjadi pilihan..
Dan tidak sia-sia memilih kedai tersebut..

Memang sedap..
Dan paling penting murah!


Paling kiri tu Nini.. dia laa tuan rumah di Kuching..
Selama dok Kuching.. aku menginap di rumah agam dia la..

Yang tengah tu Garud..
Dia keje Maybank kat KL ni..

Yang paling kanan tu..
Nak kenalkan jugak ke?! :))
Mama kesayangan saya la...


Garud tak tahu lagi tu..
Kejap lagi ada malang berbau yang akan menimpa dia..


Hidangan pertama kami..
Otak2 S'wak..
Sedap jugak.. lebih kurang rasa yang cam kat Tg Malim ni jugak..


Sorang lagi tu Danone..
Dia pun duduk S'wak jugak..
Dia ni dulu sekelas.. sehomeroom.. sedorm.. semrsm ngn aku :)


Umai-umai..
Tapi rasanya lagi sedap yang 1st time aku datang tu..
Yang ni cam banyak bawang sangat..
Pastu masam terlebih..


Butter prawn.. sotong goreng tepung..


Midin goreng belacan..
Kat semenanjung ni takde midin..
Tapi rasanya cam pucuk paku je..
Cumanya takde daun..

Yang atas belah kiri tu..
Tofu masak hape ntah..
Lupa dah.. sedap jugak!


Sotong masak cili kering..

Yang panjang2 tu... kat sana panggil Ambal
Kat sini panggil mentarang...


Yang ni paling best..
Rasanya masak 3 rasa paling sedap pernah aku makan..

Igt tak GARUD tadi...

Dia punya suka makan ni..
Sampai tuang masuk dalam handbag LV dia..

Kah Kah Kah!!!

Maka timbul laa...
Samsung 3 rasa..
Power bank 3 rasa..
Purse LV 3 rasa..

Paling tak tahan...

GARUD TIGA RASA!!!


Ni 1st time aku makan..
Ketam lembut goreng black pepper..
Tapi pasal tepung banyak..
Aku tak terasa pun cam makan ketam lembut tu..
Maybe kalau wat sup lebih terasa kot..

Banyak giler kot Nini order..
Last2 tu bukan makan lagi dah..
Sumbat je janji habis..
Aku sampai terberak2 punya penuh perut..

Semua lauk2 ni buat 2 hidang..
Sebab kamiorang ramai..
Masuk budak-budak..
Ada 18 orang..

Total..

RM329.00

Aku rasa giler murah.. untuk 10 jenis lauk.. 2 hidang..

Sebab selalu aku makan kat sini..

Ikan 3 rasa, sotong tepung, telur dadar, sup ayam, nasi 4, air oren = RM80.00

:)




No comments: