Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, April 1, 2014

Bercuti Medan Part IX - Pajak Ikan

Untuk yang tak reti nombor roman..
Ni dah part 9..
Hehehehe...
Biasa laa... aku kalau pi mana-mana..
Memang over.. org selalu paling banyak 4-5 part..
Aku pergi Ipoh yg sepelaung dengan rumah pun leh smpi 10 part :)


Balik dari Berastagi..
Mak aku cakap ngn Pak Budi..
Dia nak pergi juga Pasar Ikan..

Pak Budi tak galakkan sangat pergi Pasar Ikan ni..
Sebabnya terlalu ramai yg akan ikut paksa beli barang..
Lepas tu dengan pengamen nyer... penjaja..
Lagi banyak penyeluk saku..

Pasal nyer kami nak pergi jugak..
Dia nasihatkan kami tinggalkan barang berharga..
Cam tablet.. passport.. handphone.. purse.. dalam kereta..
Just turun bawak duit masuk dalam poket..

Cara penyeluk saku kat sana..
Nanti depa kerumun suruh beli barang..
Masa kita merimas tu..
Depa akan toreh beg atau handbag...
Dan ambil barangan berharga..

Kebanyakkan depa ni perempuan..
So, yg merancang nak ke Medan.. hati-hati..


Pajak ikan ni.. macam bazaar kat jalan TAR...
Barangnya lebih kurang sama je..
Telekung.. tudung.. kain ela.. baju lace..

Harga memang terbaeeekkkk...
Murah noks!!!

Lace yang lawa..
Kat sini kalau takde RM400-RM500..
Jangan harap..

Kat sana.. baru RM120-RM150...

Tapi aku takde laa beli lace..
Jadah apa pulakkan :)

Tudung & shawl ada jugak kat sini..
Tapi..sangat laaa "indon"
So, tak beli selai pun..


Kat sini aku beli baju sulam manik je 2 pasang..
Bukan untuk aku pun..
Igt nak kasi orang..
Dah lama tak wat contest kat LWC kan :)

Masa kat sini..
Boleh laa Hasya tak pakai selipar..
Dia pakai sebelah je..
Lagi sebelah tinggal dalam kereta..

Aku dah laaa merimas dengan penjaja yg dok haruk suh beli ini.. beli itu..
T-shirt la.. key chain la.. fridge magnet la...
Sampai 7-8 orang dok harung kami...
Kena lak time kami pergi tu tak ramai tourist..

Last-last.. aku pilih 1 orang antara depa tu..
Untuk jadi penunjuk arah..
Jaga anak-anak aku..
Bawa Kalep ke toilet..
Angkat barang..
Dan.. satu lagi keje dia..

DUKUNG HASYA!! :))

Takde laa aku biar dia dukung camtu je..
Ada laa laki aku ikut rapat sebelah dia..
Dia laa yang tunjuk mana kedai yang murah..
Kedai mana telekung cantik..

Dan akhirnya dia kena dukung Hasya sampai ke kereta..
Kat Pajak Ikan tu susah dapat parking..
So, kereta Pak Budi mmg parking jauh..

Oleh kerana kering sudah tenaga dia aku kerah..
Maka bagi laa RM10.00 sebagai upah...
.
.
.


No comments: