Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Sunday, April 20, 2014

Ipoh IV - Restoran Tasik Raban


Kalau nak pergi Restoran Tasik Raban ni..
Halakan kereta anda ke Stadium Ipoh..
Kat area tu laa restoran ni..

Kalau datang lunch hour..
Make sure awal..
Kul 1.00 tgh tu dah kira cam terlambat..
Lauk pauk mesti banyak dah habis..


ihsan google

Kat restoran ni yang terkenal ialah ikan bakar..
Tapi lauk pauk kampung yang lain pun banyak..
Kedai ni semua layan diri..
Memula layanlah diri ambik nasi.. ambik lauk..
Lepas tu pergi ke kaunter air..
Order la air kat situ..

Air pun tak banyak pilihan..
Ada air2 asas je..
Cam sirap.. teh O.. teh ais.. milo..
Lepas dah dapat air tu.. bawak ler pergi ke meja sndr..

Dan boleh mula makan..

Nanti ada orang datang kira..

ihsan google

Restoran Tasik Raban yang ada kat Ipoh ni ialah cawangan..
HQ nyer berada di area Lenggong ke.. Grik ke..
Aku pun dah lupa..

Ada orang kata harga kat restoran ni mahal..
Bagi aku boleh la...
Datang jauh2.. makan mahal sket takde hal :)



Ni ikan bakar.. menu paling special kat situ..
Gravy nyer mmg sedap..
Ada rasa serai.. cili.. masam manis..
Serba serbi cukup..
Cuma agak pedas..
Atas pinggan tu selalunya dah tulis harga berapa ikan tersebut..
Range harga.. ikut jenis ikan.. ikut saiz..

Air asam pun ada disediakan..
Tapi ia tidak FOC..
Sepiring kecik tu RM1.00

Lepas makan.. bawa bil pi kaunter..
Dan bayar..
.
.
.

No comments: