Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, December 8, 2008

Hari Raya Korban.. Tp I tak Korban Nafsu Makan tau

Wpun raya ni ada aku, laki aku, khaleef dan mak aku sahaja tanpa adik beradik yang lain... tp makanan tetap meriah jugak.

Dimulakan dengan malam sebelum raya mak aku mmg dah siap masak rendang & lemang (ni bakar kat umah Tok Su) siap ada extra bonus, kari kerisik udang. Mmg malatop la makan ngn rendang. Oooo... lupa satu lagi bonus, iaitu Kelamai.


Makan punya makan.. lupa nak snap gambor.. so import dari internet ler nmpk gayanya.. Mak aku masak rendang ayam kampung.. lama tak merasa ayam kampung ni.. sesekali pekena, nyaman jugak

Kari udang... sebab tak dapat cari udang galah, terpaksa laa berpuas hati dengan udang minyak.


Lemang... my peberet all the time. Kadang-kadang sanggup bersesak kat Pasar Malam Tg Malim ni sbb nak beli lemang.. So, bila raya-raya ni dah ada depan mata mmg makan tak hengat donia.

Ada lagi makanan....


Petang, mak aku masak lak paprik ayam, udang dan sotong + nasi tomato... hehehe smpi seblm melelapkan mata pun aku bantai lagi makan. Lazat....

Esoknya bangun pagi2... menggagau cari timbang. Alhamdullillah.. masih 123kg. Harap2 by next Saturday dah capai 120kg.

.

.

1 comment:

Aktif Mama (Sal) said...

Sabar je lee.. Kena kuatkan usaha..