Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Saturday, December 6, 2008

PeRcuTiAn TidAk DiSangKa

Seperti yang telah ditulis pada n3 sblm ni, kami sekeluarga telah pergi ke Cameron Highland dalam masa 4 jam sahaja.. Naik kul 3.30 ptg, turun kul 7.30 malam pas layan Pasar Malam Brinchang. Dah ler pi kenduri pakai baju kurung.. kat atas lak ala2 lembang sembam gitu, asyik hujan je. Mmg sejuk cam duk dalam paras beku.


Masa ni belum pun sampai Brinchang lagi, Ahmad Doyib dah menjerit2 nak belon strawberi tu.. Bukan aku kedekut takmo beli.. Tp setahun yang lalu aku dah beli 2 biji untuk dia. Maybe dia igt belon2 yg bergantungan tu dia punya kot. Apa pun, dia berjaya mengepow benda yg susah payah papa dia nak tiup tu.. dapat je menan "JOM ALIK!!!!"


Kembang kuncup mulut papa nak tiup mende tuh..


Ahmad terpaksa pakai tudung makcik Peah sbb dia tak bawak cap & kami tak bawak payung. Nasib ada bawa 2 tuala good morning utk lap air liur meleleh dia tu. Hat kat kepala dia tu belum guna lagi taw...

Sakan happy, maklum ler jarang-jarang dapat jalan-jalan.

Kat pasar malam, Khaleef ngn Papa dah tak tahan sejuk. Terpaksa ler kuar belanja beli sweater. Papa punya murah je... RM10. Khaleef punya, rege letak RM45, tawar2 dapat ler RM30.00. Padahal kalau kat Pasar Pagi Sin Chun, Kalumpang leh dapat rege RM15.00 je taw. Cekik darah tul.. tapi pada biarkan anak aku terketar-ketar kesejukkan, takpe.. i rela kuar RM30.00
.
Aku lak?!!! mampus kejung laa situ, mana nak dapat saiz XXXL kat sana. Perkembangan diet aku.. selalunya kalau long journey camni, mst benti dulu kat mana2 petrol pump nak beli stock makanan. MMg dari mula journey smpi ler ke destinasi mengunyah je. Semlm takde taw, smpikan nak minum air terpaksa membotol air ribena Khaleef.
.
Sampai balik Tg Malim, dah hampir kul 10.00 malam. Ingatkan nak makan kat kedai, masa on d way turun tu.. tiba2 aku rasa peha aku sejuk je.. HAMPEESSSSSSS punya budak Khaleef, dia kencing tembus diapers wpun aku baru je tukar seblm turun. Maybe sbb sejuk kot. Sebelum masuk tol Tapah, benti dulu kat tol tu.. mandikan Khaleef dan aku tanggal kain baju kurung.. tinggal baju je kain takde. Pastu aku siram air mineral pada baju, takut kena lembab kencing tu pada kusyen kete.
.
Sian aku kan.. tak dapat laa makan kat kedai. Balik umah mak aku masak laa seala-kadar untuk kami makan. Tapi aku dah tak berselera sbb badan penat sangat. Oleh kerana Sabtu adalah TIMBANG DAY, sblm tido aku timbang ler jugak!!! tapi lupa nak snap gambor.
.
Berat terkini turun 1kg iaitu 122.5kg. Tapi seKG ni aku tak layan sangat. Maybe sbb tak makan banyak, just makan kat kenduri itu yg turun kejap seKG. Kang esok sarapan, lunch hape sume.. naik ler balik jadi 123kg. Jadi laa kan, banyak gak aku turun dalam jangkamasa 3-4 minggu ini.
.
.
.

No comments: