Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, March 24, 2009

BiRtHDay MamA Ke-55

Ni ler mak aku... Puan Hajah Norlia bt Hj Sukri. Mak aku ni keje as Guru Besar kat SK Lembah Beringin. Sangat rajin cari duit sbb dia ada anak yg suker sangat habiskan duit. Hehehehe... Mak aku ni, klu masa awal 30-an smpi 40-an adalah sangat garang hokay.

Wpun mak aku ni kecik je orang nyer, tapi sebelum dia jadi guru besar.. ada di beberapa sekolah dia adalah guru disiplin. Paling respek masa dia jadi guru disiplin kat SMK ********* (nama sekolah terpaksa dirahsiakan. Sekolah ni menjadi amat dahsyat kerana komposisi kaum yg amat tidak seimbang.

Pernah satu kali aku p sekolah mak aku nak jumpa dia ambik kunci umah. Masa aku masuk bilik guru.. mak aku takde pun dalam tu. Aku igt nak duduk tunggu kat meja dia. Sekali aku tgk bawah meja ada 5 orang murid lelaki tengah duduk berhimpit2 cam sardin cap ayam dalam tin. Pastu kat pipi masing2 sumer merah cam kena ketip ketam. Rupa nyer depa ni bergaduh dalam kelas.. mak aku cubit pipi & denda duduk bawah meja cikgu. Garang seyotttt !!

Aku pernah jadi cikgu ganti kat sekolah ni... sebrutal2 aku ni, hanya tahan 8 hari je kat sekolah ni. Mmg murid2 nyer brand Hantu Hutan Simpan Banjaran Titiwangsa. Skang adik aku yang bongsu telah meneruskan kesinambungan mak aku dengan menjadi cikgu BI di sekolah tersebut. Hehehe.. nasib ko la kan.

Cucu-cucu kesayangan mak aku. Kadang2 aku rasa kecik hati pulak sbb 2 budak ini hampir mendapatkan setiap apa yang depa nak. Sara, baru nak masuk 4 tahun... dah ada handphone LG Flip sejak umur dia 3 tahun. Anak aku.. menjelang harijadi 3 tahun ni dapat pulak ler kot handphone.. Huwaaaaa !!! aku dengki !!! Setiap kali birthday depa ni, pasti mak aku akan berabih ratusan ringgit untuk beli hadiah.

Anak kesayangan mak aku... hehehehe, kalau tak percaya... anta laa emel kat dia tanya !!! Eeeee berselemus muka aku ngn minyak2 kulit. Time sambut besday mak aku ni.. jangan tak percaya bahawa aku adalah stret dtg dari pejabat. Ye tuan-tuan dan puan-puan, saya telah balik lambat iaitu hampir jam 6.00 petang.. jarang berlaku bukan... sapa2 nak sedekah pisang kat mesjid sbb i balik lambat.. sila laaa...

Ni adik aku no.2 ngn laki dia. Laki dia tu exceli adalah lebih tua dari aku.. tapi kenapa ia adalah nampak lebih muda dari aku.. huhuhuhu.... adik aku ni tengah peknen anak dia yang kedua. Dia ni keje as Guru Simpanan Persekutuan kat SK Bunga Raya. Cam askar wataniah lak kan. Laki dia lak adalah penternak ikan keli serta menguruskan ladang serai.

Adik aku no.3... still solo and available.. tapi aku tak leh letak pic dia kat sini. Kang dia hangin ngn aku 11 hari 10 malam. Dia adalah sangat low profile dan hidup di dalam dunia Korean nyer yang tersendiri.

Gambar-gambar ni diambil masa celebrate besday mak aku kat Restoran Teratak Abe Tg Malim. Laki aku op kos ler takde.. sedih taw.
.
.
.

No comments: