Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Monday, March 2, 2009

Hazab Giler !!!!!

Sebelum aku citer apa yg hazab sangat tu.. meh citer pasal citer Geng - Pengembaraan Bermula. Setelah merancang beberapa kali dan akhirnya gagal, akhirnya berjaya jugak bawak anak aku g tgk citer Upin & Ipin ni. Lagi nak bangga.. aku berjaya heret papa dia sekali.

Kitaorg layan kat Jusco, Kepong. Tempat ni pertama kali pergi. Tapi rasa cam masuk Jusco Bukit Raja lak. Sama je kedudukan dalam tu. Cam Tesco la.. p Tesco mana pun, camtu laa susun aturnya.

Kitaorang dpt tiket kul 3.20 pm. Ni hazab yang pertama nak mengontrol si Khaleef yang ala2 lupa diri bila berada kat tempat luas dan ramai orang. Jenuh gak aku ngn laki aku kepung-mengepung budak kenit ni. Bila masukkan dalam troli... dia panjat nak turun. Kitaorg marah.. dia marah balik ngn menjerit2 cam budak kena sampuk.

Papa dia ala2 dah despression... Dok kata "Ni yang papa malas ni..." tinggal nak tunggu dia kata "JOM BALIK". Nasib baik tak cakap lagi.. so kitaorg bawak bersabar jelah dengan kerenah budak buas sorang ni. Rasanya 2-3 kali gak "kena" ngn papa dia.. serik laa kejap... pastu mula balik.

Masuk wayang.. ala2 budak jakun laa kan... 1st time tgk TIBI BESOR... hehehe nasib baik laa elok lak dlm tu dari mula cite smpi laa ke abih. Tak buat laa perangai dia yang bukan-bukan tu. Cuma kadang2 dia lak lebih2 emosi.. org gelak sikit.. dia gelak kuat. Kalau time nmpk ular yg ala2 Anaconda tu.. beriya2 anak aku ni jerit cam laa ular tu nak kuar dari skrin. Siap bagi direction kat Upin & Ipin mana nak lari... dlm bahasa dia laa kan.. Ala-ala bahasa si Oopet.

Apa pun, Khaleef happy giler dapat tengok Upin & Ipin dan mummy nyer tak rasa serik nak bawak dia lain kali. Cumanya, kalau wayang kul 3.20 pm... kul 3.00 baru kitaorg nak cari parking. Klu buleh biar masuk time wayang dah mula.

Papa Khaleef cam tembam sikit kan... ye betul u ols, dia naik berat sket.. dari 43kg ke 44kg. Tu hasil asuhan aku yang rajin balik Mambang masak untuk dia.. Oh, mithali nyer aku.


HAZABBBBBBBBBB !!!!!!!! Ikutkan cam aku nak photoshop dulu tang LENGAN yang cam peha badak air tu.. Supaya bila Mah tgk gambor aku "WAH, ketaranya kurus kawan aku ni..." Hahahaha

Kalau ikut pemandangan dari tepi, mmg cam ada kurang lebar sket dah tang perut tu.Adalah berkurang 0.30 inci. Tapi tang lengan tu... Astaga !!!! eeeee.. keji tul !!! dah laa yang aku kutuk tu lengan aku sndr. Apakah lemak2 ni sbb aku dah halau dari perut maka deme berleluasa di lengan pulak?!!!

Mencik.. mencik.. mencik...
.
.
.

1 comment:

luv_ma said...

clever lah khaleef tgok wayang.:)aqeel belum p bawak lg..
x dpt bayangkan mcm mane lah nanti tgok tibi besor.hehe