Nuffnang Ads

Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Thursday, March 12, 2009

EnTry MaKi HaMun Part II (25 PL)

Spt yg telah diberitahu dalam entry sblm ni.. mmg aku bergegas sakan nak balik rumah. Rindu sesangat laa pada anak aku serta bapa kepada anak aku ittew...

Tapi, sbb dah janji nak jenguk atuk & nenek aku.. singgah ler kejap kat Kuala Kurau nun.. sambil2 tu sempat laa aku menerjah Long Wan ngn Wah Seah shopping2 sket. Sikit-sikit pun, abih dekat rm200.

Aku memulakan perjalanan ke Tg Malim tepat jam 7.00 malam. Sampai Kamunting, terus masuk hiway Plus Taiping Utara. Perjalanan pada awalnya adalah sangat lancar. Aku target.. kalau terus menerus ikut hiway, aku akan smpi ke rumah lebih kurang dalam pukul 10.00 malam.


Tiba-tiba.. lagi 3km sebelum EXIT Sungkai, kete sume ala tersangkut2 gitu. Masa tu aku dah tekad nak exit kat tol Sungkai. Masa dah masuk exit tu.. aku nmpk bas rosak tgh jalan. So, pada pandangan hemat aku yang bakal menyambut perayaan 10 tahun memandu pada bulan Mei tahun ini beranggapan bahawa bas tu laa pedajal jalan jadi sesak tadi. Maka, aku pasang signal ke kanan dan masuk hiway balik...

Setelah melepasi exit Sungkai dalam 3 KM... tiba2 keadaan menjadi lebih hamsau dari yang sebelumnya... time tu jam dah menunjukkan tepat pukul 9.15 malam. Masa tu aku masih think positive lagi.. mgkn ada lagi kot kenderaan rosak depan nun.

Tapi.. tapi.. tapi... keadaan berlarutan malah semakin teruk. Sehinggakan aku berkira-kira di dalam kereta bahawa pergerakkan kereta ada pada kadar purata 3 meter dalam jangkamasa 10 minit. 3 meter... bagi yg tak leh bayangin bape jauh tu... 3 meter, nak buat baju kurung tak muat.

Masuk jam 12 tgh malam aku dah mula tension.. dah laa nak terkencing tahap gaban dah ni. Minyak dah lampu warning... nak benti, fikir2 kang kul bape jem ni nak abih. Sudahnya kang aku tido lansung kat hiway. Masa tu.. aku dah terfikir nak kencing dalam plastik je.. tapi laki aku dok anta SMS suh bawak bersabar.. kang tersasar terkencing kena kusyen kete kan haru.. dah ler kete pinjam mak aku punyer.

Kul 1.00 pagi tepat.. aku hampir sampai ke exit Slim River... masa tu laa baru nmpk apa kejadahnya yg berlaku smpi jem dekat 20-30 km. Rupa-rupanya.. PLUS AL-BENGAP telah menutup jalan menghala ke KL dan kereta2 yang dah bersusun 4 lane ni nak sumbat ke jalan menghala ke Utara satu lane je..

Aku terus anta SMS kat laki aku dan MR

BABI KHINZIR TUL LA PLUS NI.. LAGI 2 KM NAK EXIT SLIM TUTUP LORONG JD SATU SBB NAK WAT JLN. BODO TAK TAU TGK KALENDAR KE CUTI PANJANG. TU JE PUNCA SESAK

Kepada PLUS BERHAD yang samdol lagi biol.. nasib baik aku ni keje as PT gomen je.. kalau laa aku ni ada bau-bau kentut Karpal Singh, siap laa kome aku saman...
.
.
.

No comments: