Tak Paksa.. Tapi I Suke taw.. :)

Tuesday, August 16, 2011

Sudah pandai bawa diri


Sudah mula diasuh supaya pandai membawa diri :)
Maklum laaa... mami ko ni, siang wajib tido wpun kejap..
Pastu keje-keje membakar kadang2 bawak ke rumah..
Lagi keje-keje memuat-turun..

Syaratnya senang je..
Kasi dia susu kenyang-kenyang..
Pastu dah boleh bawa diri sendiri..

Abang Kalep lak jadi pengawas..
Pesanan aku kat abang Kalep..
Kalau adik buat perkara-perkara di bawah..
Cepat-cepat kejut mami..

1- Hisap @ kutip sesuatu yang bukan mainan dia
2- Cuba untuk duduk (takut dia terlentang)
3- Merayau jauh dari kawasan mami tido
4- Cuba bangun dengan pegang meja @ sofa
5- Main laptop mami

Aku pun takde laa tido sampai masuk dalam bilik..
Ada je situ.. tido pun.. tido-tido ayam je..
Mata aku masih kerling lagi Hasya pergi..
Kalau Papa dia ada.. baru aku dengan senang hati masuk bilik..
Pesanan untuk papa senang je..

Dia nangis nak susu baru anta masuk bilik :)
.
.
.

5 comments:

geraugebang said...

baik-baik nanti hasya naik treadmill...he he he

noradzlina.kamdani said...

so pengawas ko ok x?

gebu's fairy tales said...

peha tu nyum2...

iswatie "colours of life" said...

aku lak risau boboi or hani suka sgt nak angkat hana...

I want to lose weight said...

Kalep dah pandai angkat.. adik dia kemain suka kalau abang dia angkat.. Tp aku dah pesan kat dia.. kalau aku suruh baru angkat